Volharding 1 - Helvoirt 1 1-3

Mannen, 1, 2e klasse H

11 maart 2018 14:30

Helvoirt boekt knappe zege op Volharding; 1-3

Voor het eerst is Helvoirt erin geslaagd in het Land van Cuijk, in competitieverband, te zegevieren. Nadat eerdere bezoeken aan Cuijk (1991), Boxmeer (1992), Vierlingsbeek (2015) en Overloon (2017) maar 2 gelijkenspelen en 2 nederlagen opleverde, boekte Helvoirt nu wel een zege die, met name op basis van de 2e helft, verdiend was. Nadat de thuisploeg nog wel op 1-0 kwam het keerpunt niet veel later met 2 rake vrije schoppen van Max Meijer. Daarna was Volharding met name in mentaal opzicht geknakt en liep nog tegen de nodige gele en rode kaarten aan.

Na een verplichte break van een week wachtte Helvoirt weer een reis naar het Oosten. De laatste van dit seizoen, waarschijnlijk. In Vierlingsbeek (is daar in de buurt dan een beek waar ooit een vierling werd geboren?) wachtte Volharding. Toch viel er in de eerste helft weinig te noteren. Alleen een diepe steekpass van Tom Kessels die net niet bij Tim Brouwer kwam en een omhaaltje van diezelfde Brouwer vatten de eerste 40 minuten samen. Pas daarna kwam het duel los. Remco redde op een inzet van Brouwer nadat Kessels hem opnieuw wegstuurde. Aan de andere kant draaide Rico goed weg maar doelman Job Vullings redde prima. In de 45e minuut redde Remco weer op een schot van Brouwer en Rick Tissen knalde de rebound wat wild over. Max had daarna ook kunnen scoren maar opnieuw redde Vullings prima.

De toeschouwers zaten nog maar net op de tribune of Volharding nam de leiding. Marc van Rens poorten Thijs, Stijn verdedigde nog de voorzet maar in tweede instanties vond van Rens het hoofd van Stan Duijkers, die nog maar 2 minuten in het veld stond, en tegendraads met het hoofd de thuisploeg op 1-0 kopte. 3 minuten later kreeg Helvoirt op ongeveer 20 meter een vrije trap die Max fraai achter Vulligs schoot. Max kreeg het op z’n heupen in deze fase. Nog maar net bekomen van z’n doelpunt gooide hij er een solo uit en werd in z’n doortocht naar Vullings gehinderd door Kessels. Even werd het onvriendelijk maar toen de rookwolken was opgetrokken, en Kessels geel kreeg, schoot Max opnieuw raak uit een vrije schop, al had hij ook een beetje de mazzel dat Vullings even een stapje naar de andere kant deed, maar de vreugde was er niet minder om; 1-2. Op het uur kwam Duijkers na een ingooi vrij voor Remco maar Stijn verdedigde uitstekend en voorkwam de 2-2. Daarna was Max daar weer. Na een goede actie zag hij Vullings met de voet redden. Met nog kwartier te gaan ging Rico alleen op Vullings af en werd neergetrokken door Wouter Evers. Die hiervoor een rode kaart kreeg, maar daar bleef het niet bij. Er was opnieuw een klein opstootje en Kessels kreeg een 2e gele kaart vanwege het duwen van de leidsman en hevig protesteren. Volharding dus in één minuut gereduceerd tot 9 man, maar dat wil niet zeggen dat Helvoirt dan de wedstrijd al binnen heeft. Herinnerd u zich de wedstrijd tegen RKDVC in 2013 nog? Toen we zelfs tegen 8 spelers het ons nog zo ontzettend moeilijk maakte, of thuis tegen Erp in 2015? Ook toen onnodig lastig tegen 9 man. Uiteindelijk wel beide partijen gewonnen maar het scheelde weinig. Ook kreeg Volharding leider William van Doorn een rode kaart vanwege aanmerkingen op de leiding. Toen weer een vrije schop. Max dacht: ik heb er al 2, laat ik dan ook maar voor de 3e gaan, maar Vullings liet zich niet voor een derde keer verschalken uit een vrije schop van Max en redde nu stijlvol op de vrije schop. In de 80e minuut besliste Helvoirt de wedstrijd. Collin mocht op de rand van buitenspel doorgaan en liet de meegekomen Roel van Asseldonk z’n eerste (officiële) doelpunt in het 1e maken. Het laatste wapenfeit was nog een vrije schop van Joep Beurskens die net overging en Roel P die aan de andere kant op aangeven van Rico de 1-4 moest maken maar Vullings redde eerst half maar kon de bal nog net voor lijn oppakken. Helvoirt boekt wederom een belangrijke overwinning.

Volgende week komt Venhorst op bezoek. In Venhorst speelde we onze slechtste wedstrijd tot nu toe dit seizoen, toch werd er gewonnen. Maar Venhorst is toch een lastig te bespelen ploeg. Dat ondervonden Erp en Heeswijk onder anderen, om maar eens wat te noemen. Tot volgende week.