Helvoirt 1 - Venhorst 1 1-2 (gestaakt na 67 min.)

Venhorst 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse H

6 mei 2018 14:30

Zware blessure Nick van der Bruggen overschaduwt Helvoirt – Venhorst. Wedstrijd na 67 minuten gestaakt bij 1-2.

Een duel om de bal tussen Nick en Venhorst speler Jaap Kanters liep voor Nick niet goed af. Hij had z’n voet al op de grond en de nog inkomende Kanters raakte Nick vervolgens vol op het rechter scheenbeen en iedereen op het sportpark kon dat horen. Van opzet was geen sprake natuurlijk, maar toen Nick het vol uitschreeuwde wist iedereen het zeker: dit is erg foute boel. In onderling overleg werd besloten de wedstrijd te staken na 67 minuten. Venhorst leidde op dat moment met 1-2.

Geeft Helvoirt de 4-1 zege op Rhode een goed vervolg? Venhorst is in vorm na de winterstop. Alleen van Emplina werd er verloren, dus Venhorst was ook vandaag niet van plan hier te verliezen. Toch begon Helvoirt het best aan de wedstrijd. Na 5 minuten schoot Tim na een goede actie van Rico vol op de paal. Na 17 minuten nam Helvoirt wel de leiding. Rico speelde Tim in, die gaf vervolgens goed voor en Nick liep de bal simpel binnen; 1-0. Zou je denken, maar de scheidsrechter keurde het doelpunt af vanwege buitenspel en dat terwijl de Venhorst grensrechter niet eens vlagde! De 1-0 kwam er toch na 20 minuten en het was een fraai doelpunt. Een vrije trap van Nick kwam bij Menno die hem aannam en vervolgens een omhaal in huis had en liet daarmee doelman Daan Fonken kansloos. Lang kon Helvoirt er niet van genieten want een minuut later wist Venhorst al de gelijkmaker te scoren. Een voorzet van Rens van Sleeuwen werd door Jaap Kanters in een keer fraai achter Remco geschoten. Het was ook een kantelpunt in de wedstrijd. Waar Helvoirt in het eerste gedeelte van de wedstrijd ieder duel won en goed speelde, was het nu Venhorst dat meer duels won en beter speelde. Dat leidde ook tot de 1-2 na 35 minuten. Na een vrije trap van Helvoirt werd in de counter met een lange bal Thijs van Sleeuwen weggestuurd en nadat hij een verdediger uitkapte liet hij met een schot in de korte hoek Remco kansloos; 1-2. En Helvoirt mocht daarna ook blij zijn dat het 2 minuten later zelfs niet met 1-3 achter kwam. Tom van den Boogaard soleerde door de defensie had Remco al geklopt, maar Nick haalde de inzet van de lijn. Vlak voor rust kreeg Helvoirt nog wel een mogelijkheid op 2-2 maar Menno kopte de voorzet van Tim naast.

Maar ook na rust was Venhorst beter dan Helvoirt, mede ook omdat Helvoirt onrustig bleef spelen. Het leidde ook tot 2 goede kansen. Inzetten van van den Boogaard en van Sleeuwen gingen voorlangs. Helvoirt kon er te weinig tegenover stellen en Venhorst speelde op dat moment ook niet al te best, al deed Venhorst het in balbezit wel beter dan Helvoirt. Toen kwam dus de 67e minuut toen Nick en Kanters in duel vol voor de bal gingen en Kanters met de ingreep net te laat was en Nick daardoor vol raakte. Nadat dus werd besloten om de wedstrijd te staken, kreeg Kanters nog wel de rode kaart van de scheidsrechter. Wanneer de resterende 23 minuten worden gespeeld is nog niet bekend. Waarschijnlijk donderdag 17 mei, maar daarover later meer. Het is wel duidelijk dat Helvoirt wel zal móeten want de concurrenten onderin wonnen hun wedstrijd wel. Later bleek dat Nick z’n kuit en scheenbeen gebroken heeft en dus valt er weer een belangrijke speler langdurig weg. Op deze plek wensen we Nick veel sterkte toe!

Volgende week wacht ons de uitwedstrijd bij Margriet, tot volgende week.