EVVC 1 - Helvoirt 1 0-1

Mannen, 1, 2e klasse H

25 maart 2018 14:30

Helvoirt zegeviert ook in Vinkel; 0-1

Het is Helvoirt ook in Vinkel gelukt een knappe overwinning uit het vuur te slepen. Voor EVVC betekende de 0-1 tevens de eerste thuisnederlaag van het seizoen. In een kansarm maar strijdvolle wedstrijd werd er in de hele wedstrijd maar één keer tussen de palen geschoten en dat was meteen raak. Ook al werd Helvoirt daarna behoorlijk terug gedrongen door EVVC, het bleef, vaak met kunst en vliegwerk, overeind.

Daar was ie vorige week weer, de oostenwind en (lichte) sneeuw. Weer geen competitieduel. Maar we hebben niet stil gezeten. De afgelopen weken hebben we oefenwedstrijden afgewerkt tegen RKDVC en Best Vooruit. Wedstrijden waarin liefst 23 spelers in actie kwamen en voornamelijk spelers uit het 2e en een paar JO19 spelers de nodige minuten maakte. Kortom, de groep breder maken richting de beslissende fase van het seizoen was het doel. Nu op naar Vinkel en het was ook nog eens goed voetbalweer. Dat hebben we in Vinkel wel eens anders gehad. En ondanks het goede weer kregen de toeschouwers voor beide doelen vrijwel niets te zien. Strijd was er wel volop en af en toe lieten beide ploegen een aantal leuke aanvallen zien maar mede door het slechte veld stierven die vaak in schoonheid. Toch zorgde een corner van Gerwin van den Boom na een kwartier voor een heuse scrimmage in het Helvoirtse doelgebied en werd de corner uiteindelijk weggewerkt. Aan de andere kant ging nog een voorzet van Rico aan zowel Collin als doelman Frank van den Boogaard voorbij en kon Nick een vrije kopkans ook niet verzilveren. Een saaie 1e helft was het niet, maar 0-0 was wel een terechte ruststand.

De toeschouwers stonden nog maar net op de (John van Nielen) tribune of er werd zowaar gescoord. Nick stuurde Collin diep, die vervolgens van den Boogaard verraste met een schot die in de lange hoek verdween; 0-1. In de fase die volgde was het vooral EVVC dat aanviel. Maar de uitblinkende defensie en middenvelders en ook de af en toe goed ingrijpende Remco hielden stand. Ondanks dat het vaak maar net goed ging. EVVC gaf door volop aan te vallen ook ruimte achterin weg. Een keer kon Rico daarvan profiteren. Maar Joris van der Doelen maakte het hem lastig genoeg en het schot ging uiteindelijk naast. Na 95 minuten kwam er een einde aan een wedstrijd die niet saai was, maar 0-0 had ook zomaar de uitslag kunnen zijn. Met name omdat er amper kansen werden gecreëerd. Maar Helvoirt zal daar het minst om malen.

Komende periode wachten ons 6 wedstrijden waarvan we er 5 thuis spelen. Volgende week de eerste van die thuiswedstrijden. WSC komt op bezoek. Die is op paaszondag 1 april (en dat is geen grap!). Tot volgende week.