Helvoirt 1 - WSC 1 0-1

Mannen, 1, 2e klasse H

1 april 2018 14:30

Slap begin kost Helvoirt een punt tegen WSC; 0-1

Helvoirt uit en thuis. Het blijft een wereld van verschil. Misschien niet qua spel, wel qua resultaat. Van de 22 punten haalde Helvoirt er liefst 17 buiten Helvoirt. En thuis won het tot nu toe ook nog maar één keer. Nu had Helvoirt met een overwinning wel weer teveel gekregen, maar een punt had Helvoirt zeker verdiend. Toch kwam WSC na 8 minuten voor. Helvoirt ging beter spelen, maar scoren zat er vandaag niet in.

Voetballen op 1e paasdag. Je zou haast denken dat het 1 april is. Laat dat nou toevallig waar zijn en ja, een wedstrijdverslag maken van een wedstrijd die op 1 april, dan zou je denken: dat vraagt ook om humor maar u moet van uw verslaggever aannemen dat alles wat in dit verslag vermeld wordt, allemaal écht is gebeurd. Zo ook het feit dat Helvoirt niet best begon. WSC won veel meer duels, voetbalde beter en dat leidde ook tot de eerste goal in de 8e minuut. De voorzet van Mounir Maamar kwam via Maxim Petrov bij Eder de Kok die met een bekeken schot in de bovenhoek Remco kansloos liet; 0-1. In de 12e minuut schoot een corner van Maamar voor de voeten van Tijn van de Velden die zijn schot door Remco gekeerd zag worden. Daarna kreeg ook Helvoirt kansen. Rico schoot na een diepe bal van Max naast, daarna pikte Rico een slechte uittrap van WSC doelman Tom van Brakel op en via Roel kwam Tim voor van Brakel te staan maar de keeper redde en dat deed ie even later ook op de inzet van Max. Helvoirt kwam na een slap begin beter in de wedstrijd en de wedstrijd werd daardoor leuker en ging het spel vaak op en neer. Na de kansen voor Helvoirt waren er daarna weer goede kansen voor WSC. Een kopbal van Nick van Bladel uit een hoekschop werd van de lijn gehaald en uit de daarop volgende corner schoot Roel Duqnesnoy de afvallende bal net over. Ook was Rens van den Hout gevaarlijk met 2 kopballen. De voorzet van Maamar kopte hij voorlangs en de voorzet van Lars Kruissen kopte hij net naast. Daarna speelde Duquesnoy met vuur door in de 16 Nick vast te houden, maar een strafschop kwam er niet. En in de 45e minuut werd het ook nog even onvriendelijk nadat Koen een behoorlijke tackle inzette op Maamar en daarvoor ook terecht geel voor kreeg.

Na rust waren er opvallende wissels. Niet wat spelers betreft, maar de tenues. De scheidsrechter (geel naar grijs) en Remco (zwart naar geel) moesten van tenue wisselen. Ook na rust waren beide team aan elkaar gewaagd. 5 minuten na rust draaide Luke bijna een corner in het doel. Het was Kruissen die de bal van de lijn kopte. Halverwege de 2e helft liet Koen zich te makkelijk aftroeven door Petrov, maar de WSC spits schoot oog in oog met Remco naast. Daarna kreeg Max weer een goede kans op 1-1, maar had net wat teveel tijd nodig en van Brakel redde opnieuw. Max legde even later de pass van Luke klaar voor Rico maar ook hij zag van Brakel redden. Van den Hout stuitte van dichtbij op Remco en Petrov kopte een corner geheel vrijstaand naast. In de slotfase was Helvoirt nog 2x dichtbij de gelijkmaker. De kopbal van Max uit een hoekschop werd van de lijn gehaald en Nick nam de voorzet van Thomas met een omhaal, maar raakte de bal half waardoor van Brakel hem kon oprapen. Niet lang daarna volgde het eindsignaal.

Volgende week komt Erp op bezoek. Als we tegen een tegenstander nog iets goed te maken hebben dan is het Erp wel. Erp was de enige ploeg door wie we dit seizoen tot nu toe zijn weggespeeld. Tot volgende week.