Helvoirt 1 - Erp 1 0-2

Mannen, 1, 2e klasse H

8 april 2018 14:30

Machteloos Helvoirt ook thuis ten onder tegen Erp; 0-2

Hoewel het een 0-0 wedstrijd was, was Erp over 90 minuten gezien de verdiende winnaar. Erp verscheen 2 keer voor het doel en 2 keer was het raak. Invaller Justin Damen werd met 2 doelpunten het Erpse goudhaantje. Had hij bij z’n eerste doelpunt nog een beetje geluk, z’n 2e was een wonderschone treffer. Hoewel beide ploegen niet goed speelde, kon met name Helvoirt er weinig tegenover stellen.

2 ploegen met een niet al te beste thuis en uit reputatie ontmoetten elkaar vandaag. Helvoirt is de slecht presterende thuisploeg (5 punten uit 8 duels), Erp is de slecht presterende uitploeg (1 punt uit 8 duels). Blijft dat zo, of poetst een van beide ploegen dat blazoen een beetje op. Erp begon het eerdere duel meteen scherp en fel. Dat viel nu mee. Sterker nog, in de 1e helft waren de hoogtepunten schaars. Hoewel Erp een licht overwicht had, kon het eigenlijk alleen van afstand gevaarlijk zijn. Zo werkte Remco een schot van Toon Barten tot hoekschop en Willem den Dekker schoot van afstand net naast. Van Helvoirt kan alleen gemeld worden dat Tim na een luchtduel verkeerd terecht kwam en zich vroegtijdig moest laten wisselen.

Ook na rust viel er vrijwel niets te noteren. Helvoirt stuitte steeds op de Erpse verdedigers, maar ook Erp speelde z’n mogelijkheden slordig uit. Toch was het na 57 minuten prijs voor de bezoekers. Toon Barten zette met een diepe bal Justin Damen vrij voor Remco. Die won een sprintduel van Stijn en hoewel z’n inzet toch houdbaar leek, Damen raakte de bal niet optimaal, rolde de bal toch langzaam het doel in. Dan moeten we al naar de slotfase toe. In de 83e minuut dacht Stijn dat Damen een overtreding op hem maakte, maar Damen mocht doorgaan van de scheidsrechter en oog in oog met Remco rondde Damen het vervolgens met een hele fraaie stift af en besliste de wedstrijd; 0-2. Helvoirt kon, met name in de 2e helft, er te weinig tegenover stellen. De jeugdige doelman Jelle Voets kreeg alleen ballen op zich af die hij makkelijk uit de lucht kon plukken. Een machteloos Helvoirt moest opnieuw de overwinning op eigen veld aan de tegenstander laten. Het was misschien tot nu toe ook de slechtste wedstrijd van het seizoen van onze kant, en dan te bedenken dat we in Erp met 4-0 verloren maar toen wel beter voor de dag kwamen dan vandaag.

Volgende week gaan we op bezoek bij TGG. Opnieuw een kelderkraker. Het wordt het eerste bezoek aan Sportpark De Donken sinds die legendarische wedstrijd van 8 maart 2009 toen Helvoirt 8 minuten voor tijd nog met 2-5 voorstond en toen…. De meesten weten het waarschijnlijk nog wel. Hoe dan ook. Tot volgende week.