TGG 1 - Helvoirt 1 0-4

Mannen, 1, 2e klasse H

15 april 2018 14:30

Helvoirt is effectief op De Donken; 0-4 winst

Op bezoek bij TGG wist Helvoirt met 0-4 te winnen. Anders dan de uitslag doet vermoeden zat er weinig verschil tussen beide ploegen. Het verschil zat hem in het creëren én afmaken. Vier keer verscheen Helvoirt voor het doel, vier keer was het raak. TGG voetbalde misschien beter, maar tot een echt uitgespeelde kans kwam het niet echt.

Na de thuisnederlagen tegen WSC en Erp komt de nacompetitiestreep toch weer dichterbij. Winst op bezoek bij TGG was daarom dringend gewenst. Maar ja, 2018 is wel een vreemd jaar. Thuis 4x gespeeld, 4x verloren. Uit 4x gespeeld, 3 gewonnen en 1 gelijkspel. Het zou dus betekenen dat het vandaag misschien dan wel gaat lukken. Toch was er in het begin weinig verschil tussen TGG en Helvoirt. Galid Cherrou (afstandsschot dat over ging) gaf wel het eerste wapenfeit van de wedstrijd af. Na een kwartier spelen vond Thomas uit een ingooi Collin die naar binnenkwam, vol uithaalde en doelman Coen Burg kansloos liet; 0-1. Na 20 minuten raakte Roel P geblesseerd nadat hij een knietje vol in z’n rug kreeg. Hij wilde het nog wel proberen, maar moest zich even later toch laten vervangen. Uitgerekend de man die als enige dit seizoen nog geen officiële minuten miste, moest zich vroegtijdig laten wisselen. Ook hierna bleef de wedstrijd in evenwicht zonder dat er voor beide doelen iets gebeurde. In de 41e minuut werkte Stijn de bal weg maar ineens viel de bal in de loop van Collin en ontstond er een sprintduel tussen hem en Roy Netten. Collin won dat, zag dat Burg wat onnodig uit z’n doel kwam en lobte (met rechts) van 25 meter de bal in het lege doel; 0-2. En vlak voor rust werd het zelfs 0-3. Max was Kevin de Jong op snelheid de baas en legde de bal perfect neer bij Rico die het derde doelpunt aantekende. Het was ook een fase waarin er bij TGG wat frustraties te boven kwamen. Niet alleen binnen maar ook buiten de lijnen. Maar de jonge scheidsrechter liet zich niet van de wijs brengen en bleef goed fluiten en handelen.

Nu is 0-3 een mooie ruststand zonder echt te overtuigen. Maar iedereen had het nog over 2009 toen het hier ooit fout ging in de laatste 8 minuten toen een ‘zekerheidje’ van een 2-5 voorsprong ineens een 6-5 nederlaag werd en ook het Europees voetbal weekje gaf al aan dat 3 goals voorsprong geen zekerheid is. Des te meer reden om ook na rust scherp te blijven. Maar de 2e helft kon schriftelijk worden afgedaan want er gebeurde, net als in de 1e helft, vrij weinig. TGG had wel veel balbezit maar tot een echte doelpoging kwam het niet en Helvoirt was in de 2e helft niet eens in de 16 van TGG te vinden. Het enige wat nog te noteren viel was dat Roel A na z’n invalbeurt na een elleboogje tegen het hoofd alweer moest laten vervangen omdat hij last kreeg van z’n zicht en dat het in de 81e minuut nog 0-4 werd. Niels werd door Max diep gestuurd en liet Rico vervolgens de 0-4 aantekenen waarmee het pleit nu wel beslecht was. In de extra tijd kopte Menno ook nog bijna de 0-5 binnen maar Burg werkte die prima tot hoekschop. Een terechte overwinning, maar 0-4 was toch wel wat geflatteerd.

Nu spelen we volgende week weer thuis. De supporters zullen toch wat bibberend naar de kalender hebben gekeken gezien het feit dat we liefst 3 thuiswedstrijden op rij spelen in de zin dat onze thuisreputatie dit seizoen weinig goeds voorspeld, zeker in de strijd om klassebehoud. Ook te bedenken dat de tegenstanders BVV/Timmermans Infra (die willen nog wel wraak voor de eerdere geflatteerde 2-5), Rhode/van Stiphout Bouw (die bij ons al kampioen kunnen worden) en Venhorst (die ook goed bezig zijn de laatste tijd) de tegenstanders zijn. Blijft het Burgmeester v.Hövell Sportpark een neembare vesting of heeft Helvoirt na deze 3 thuisduels een goede stap gezet richting een nieuw seizoen 2e klasse? In ieder geval, volgende week BVV thuis. Tot dan.