Helvoirt 1 - BVV/Timmermans Infra 1 2-2

BVV/Timmermans Infra (zon)

Mannen, 1, 2e klasse H

22 april 2018 14:30

Beide helften duren iets te lang: Helvoirt en BVV/Timmermans Infra spelen in spektakelstuk 2-2.

Vorig seizoen liet BVV het na te winnen en maakte Helvoirt in de laatste minuut gelijk. Vandaag gebeurde het omgekeerde. In de 1e helft was Helvoirt het meest effectief maar liet het, met name in de 2e helft, na om de kansen te benutten. BVV wist in precies in de laatste officiële minuten van de beide helften te scoren. Zo was het Helvoirt in de beste thuiswedstrijd van het seizoen ook niet gegund om te winnen.

Midden december boekte Helvoirt een 2-5 zege op BVV. Een teken dat de Bosschenaren naar Helvoirt kwamen om iets recht te zetten. En dat was te zien, BVV startte furieus. Toch was de eerste kans voor Helvoirt. Doelman Fahd Bouchti werkte een inzet van Collin tot hoekschop. Na een kwartier spelen stuurde Younes Hadouir na een goede actie Glenn Kusters op Remco af. Remco redde prima. In de 22e minuut zette Max met een subtiel passje Rico vrij voor Bouchti en nu was het wel raak; 1-0. Na een half uur was er een behoorlijke botsing tussen Collin en Stephan Netten waardoor het spel even een paar minuten stil lag. Beide konden uiteindelijk door. In de 42e minuut kwam een lange bal van Collin bij Rico. Die kreeg een volle duw in de rug maar kon de bal wel tot bij Max verlengen. Die hield het overzicht en liet Menno de 2-0 aantekenen. Ongetwijfeld een opluchting voor Menno want z’n eerste competitiedoelpunt dit seizoen is een feit en het is bovendien z’n 50e competitiedoelpunt in 1. Bijna had Menno ook z’n tweede gemaakt. Rico anticipeerde beter op een uittrap van Remco dan een BVV verdediger en diens voorzet was op maat maar Kevin Mangandu kopte de bal net voor z’n hoofd weg. In de 45e minuut wist BVV dan toch te scoren. Een harde lage voorzet van Kusters werd door Mangandu bij de 1e paal ingeschoten.

Helvoirt noteerde ook na rust de eerste de beste kans. Menno zag de voorzet van Rico onderweg nog net worden aangeraakt waardoor z’n inzet over ging i.p.v. het doel. Collin kon blijkbaar toch niet verder na die botsing met Netten en moest zich laten vervangen. Hoewel BVV lichtelijk het initiatief had, waren de kansen voor Helvoirt. Zo stuitte Rico na een passje van Roel op Bouchti en hobbelde de rebound van, de voor Collin ingevallen, Tim op de paal. In de 73e minuut kreeg BVV de grootste kans op 2-2. Murat Dogan kon alleen op Remco afgaan maar Remco redde goed en de rebound werd door Enes Sonay overgeschoten. Het was in deze fase, ondanks dat het gelijk opging, toch meer wachten op de 3-1 dan de 2-2. Al wist met name Helvoirt vaak met kunst en vliegwerk een aanval van BVV in de kiem te smoren. Luke schoot een vrije trap op de lat en Bouchti redde op een volley van Roel en op een inzet van Max. In de 90e minuut kreeg Helvoirt de rekening gepresenteerd voor het nalaten van het beslissen van de wedstrijd. Guillermo Le Couvreur kopte een voorzet van Hadouir op de lat en via de lat kwam de bal ongelukkig op het lichaam van Luke die daarmee z’n eigen doelman passeerde. Ondanks het gelijkspel steeg Helvoirt toch naar de 7e plaats, maar dat had eigenlijk met 2 punten meer moeten zijn.

Nu komt volgende week Rhode/van Stiphout Bouw op bezoek. Die komen hun langverwachte kampioenswedstrijd spelen en bij winst is het kampioenschap voor Rhode een feit. Nu wil uw verslaggever geen doemdenker voor Helvoirt zijn, maar de kans is aanwezig dat dat gebeurd getuigde de statistieken. Het is immers de slecht presterende thuisploeg tegen de beste uitploeg. En, de laatste 5x dat een ploeg kampioen kon worden op het Burgemeester v.Hövell Sportpark gebeurde dat ook (bijna) altijd. Zo pakte Nevelo (0-0, 1985), JVC’31 (0-4, 1992), Oirschot Vooruit (0-1, 2017) er ooit de titel en Vlijmense Boys (0-4, 2007) en Nevelo (0-1, 2009) wonnen wel maar zagen hun concurrenten ook winnen. Maar, het zijn maar statistieken en Rhode zal het kampioenschap zeker niet cadeau krijgen. Immers, de uitwedstrijd verloren we heel knullig en ook willen enkele Helvoirt spelers niet opnieuw van hun ZVS (zaalvoetbal)collega’s verliezen (Helvoirt en Rhode zijn buiten Sint Michielsgestel het meest vertegenwoordigd bij de Gestelse zaalvoetbalclub) en wil Helvoirt niet voor het tweede jaar op rij na afloop op het eigen sportpark een tegenstander kampioen zien worden. Wij hopen, ondanks de verwachte vele r(h)ode kleuren die volgende week ons sportpark te wachten zal staan, op de nodige supporters van Helvoirt, want we hebben de punten ook nog heel hard nodig. En wat zou het mooi zijn om van de koploper te winnen, niet waar? Tot volgende week.