Margriet 1 - Helvoirt 1 2-3

Margriet 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse H

13 mei 2018 14:30

3 zwaar bevochten én belangrijke punten voor Helvoirt na 2-3 zege bij Margriet.

Het was weer eens nagelbijten maar Helvoirt trok de zege bij Margriet over de streep. Op de Osse Amstelhoef zegevierde Helvoirt met 2-3. Helvoirt liet het vaak na om kansen en mogelijkheden om te zetten in doelpunten en mocht het ook z’n keeper Remco bedanken voor de nodige goede reddingen.

Voor het eerst sinds 1999 mocht Helvoirt weer eens naar Oss. De laatste keer was dat een bekerwedstrijd tegen OSS’20, nu naar Margriet. Een verwarde supporter dacht misschien nog aan Margriet op de Helvoirtse Heide, maar het was de Amstelhoef, waar Margriet z’n thuiswedstrijden speelt, waar het werd afgewerkt. Margriet stond ongetwijfeld handen wrijvend op ons te wachten om wraak te nemen op de 7-1 van afgelopen november. Toch begon Helvoirt goed aan de wedstrijd maar was de eerste kans voor Margriet. Het was Ramon Verbiezen die de voorzet van Rick van Rodijnen ineens net naast schoot. In de 12e minuut kreeg Helvoirt hulp door een misverstand tussen Teun van Grunsven en z’n doelman Danny de Natris. Van Grunsven wilde de bal terugspelen, maar de Natris stond even niet op te letten en was vervolgens te laat was om de bal van de lijn te halen; 0-1. Daarna schoot Rob Ooms van afstand net naast en in de 21e minuut werd Max weggestuurd. De Natris kon redden op z’n schot, Rico scoorde in de rebound; 0-2. Ondanks dat beide ploegen vaak veel onnodig balverlies leden lag het tempo hoog en de wedstrijd ging meer en meer gelijk op. Toch waren de kansen er voor de thuisploeg. Van Rodijnen soleerde langs 3 man en Remco redde goed op z’n uithaal. In de 42e minuut was Roel slordig bij het uitverdedigen, Morris Landman bediende Kay van den Haterd en die bracht de aansluitingstreffer op het bord; 1-2. Diezelfde van den Haterd had in de extra tijd van de 1e helft ook de 2-2 op de schoen. Hij werd door Kevin Korsten voor Remco gezet, maar opnieuw redde Remco uitstekend.

De 2e helft begon met de nodige mogelijkheden voor Helvoirt. Inzetten van Collin en Menno gingen voorlangs, en de Natris redde op een schot van Rico en op een vrije trap van Max. Daarna kreeg van den Haterd een goede schietkans, Remco redde wederom prima. In de 78e minuut bereikte een diepe bal Collin, diens voorzet schoot door tot bij Rico die schoot toen tegen Thomas aan en zag de bal in het doel verdwijnen waarbij het doelpunt op naam van Thomas wordt geschreven; 1-3. Daarna werd het spitsuur bij het Helvoirtse doel. Remco redde op een afstandschot van Jorn van Bakel, zag vervolgens de vooruitgeschoven verdediger Teun van Grunsven voor z’n neus verschijnen die na wat kappen en draaien toch kon schieten maar nu haalde Thomas de bal van de lijn. In de 92e minuut werd het toch nog nagelbijten want van Grunsven stuurde van den Haterd op Remco af, die omspeelde hij en scoorde 2-3. Het zal toch niet dat Helvoirt weer onnodig punten laat liggen? Nou het had niet veel gescheeld. Een minuut later belandde een voorzet van rechts nog op de bovenkant van de lat. Daarna klonk het eindsignaal en kon Helvoirt toch opgelucht Oss verlaten want in de strijd om rechtstreekse handhaving heeft Helvoirt goede zaken gedaan.

Die handhaving kan komende donderdag al een feit zijn als het de laatste 25 minuten thuis tegen Venhorst gaat inhalen. Weet Helvoirt de 1-2 stand nog om te buigen in een zege, dan is zeker van nog een jaar 2e klasse. Zo niet, dan moet er gewonnen worden van SSS’18 dat komende zondag op bezoek komt. Tot dan.