Helvoirt 1 - SSS'18 1 0-1

SSS'18 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse H

20 mei 2018 14:30

Helvoirt nog niet helemaal veilig na 0-1 verlies tegen SSS’18.

Helvoirt is nog niet helemaal veilig in de 2e klasse H. Alleen op doelsaldo zou het eventueel nog mis kunnen gaan. Tegen SSS’18 werd er met 0-1 verloren. Daardoor heeft Helvoirt volgende week nog één punt nodig om erin te blijven en zo scheidend trainer Roland Timmermans toch nog een goed afscheidscadeau te geven in de vorm van handhaving.

De laatste thuiswedstrijd in de competitie. SSS’18 was te gast. De Overlooners spelen nog om de 3e periode te winnen, Helvoirt kan zich vandaag veilig spelen. Helvoirt begon sterk, Koen kopte een voorzet van Max over. Daarna ging het in voetballend opzicht wel gelijk op, maar de kansen waren er voor SSS’18. Met name de Koenen van SSS’18 waren dreigend. De boomlange Koen Vorsten kopte 2x een bal op het dak van het doel en Koen Verlinden schoot een keer op de paal en een afvallende bal net naast. Daarna moest Remco ook redden op een schot van Stan Venhuizen. Maar in de 37e minuut kwam diezelfde Remco in aanraking met Patrick van Mil die op hem afkwam. Van Mil raakte, toen Remco van Mil de bal ontfutselde, met de voet op de knie. Remco wilde wel verder maar tegen de rust ging hij er weer bij zitten en, alsof het zo moest zijn, moest Jannes weer tegen SSS’18 invallen. Jannes kreeg meteen een schot van Verlinden nog z’n kant op maar die ging naast. SSS’18 doelman Thomas Massop kreeg niets te doen in de 1e helft.

De 2e helft was ook voor SSS’18. SSS liet aan Helvoirt zien hoe het moest: rust aan de bal. Maar dat ontbeerde Helvoirt met name na rust. Het was onrustig en gehaast. En als er rust aan de bal was, werden er verkeerde keuzes gemaakt. SSS’18 had die rust meestal wel, en daarom waren de kansen ook na rust voor SSS. Teun van Bree schoot net over, een voorzet van Willem Kuenen viel bijna binnen maar Jannes kon nog net redding brengen en Verlinden schoot in het zijnet. Toch kreeg Helvoirt 2 goede kansen. Rico volleerde al vallend de voorzet van Luke voorlangs en Max moest na een goede actie uithalen maar besloot om breed te leggen en was de kans verkeken. Maar het kon niet toch goed blijven gaan voor Helvoirt. Met vaak kunst en vliegwerk bleef het overeind maar in de 86e minuut ging het dan toch mis. Verlinden kon in de counter de 2 tegen 2 situatie benutten door van randje 16 uit halen en net voor Jannes kreeg de bal nog een stuiter waardoor hij door de handen glipte en SSS’18, gezien het spelbeeld, toch verdiend op 0-1 kwam. In de slotfase kon Helvoirt niets meer afdwingen.

Door de uitslagen op de andere velden is het voor Helvoirt duidelijk. Volgende week, op bezoek bij Prinses Irene, moet Helvoirt minimaal 1 punt halen om definitief veilig te zijn. Ook omdat 2 concurrenten tegen elkaar spelen. Als het verliest, dan wordt het doelsaldo een factor. Het wordt dus nog spannend volgende week. 5 ploegen, waaronder Helvoirt, gaan strijden voor 4 (!) plaatsen in de 2e klasse. Nu zouden we aanstaande dinsdag gaan spelen tegen FC Den Bosch, maar die wedstrijd is nu afgelast omdat wij nog ergens voor spelen in de competitie en ook wat lichte blessures hebben. En ook voor het 2e staat zondag een belangrijke wedstrijd op het programma.