Helvoirt JO13-1 - RWB JO13-2 3-2

RWB JO13-2

Onder 13, JO13-1, 3e klasse 09

30 september 2017 11:30

De dag na de officiële release van Fifa 18 stond de eerste thuiswedstrijd van de competitie op het programma. Helaas was Jip vandaag afwezig door een blessure, maar verder was iedereen fit. Onze jongens gingen goed van start. Het was Milan die een goede versnelling had op rechts, de achterlijn haalde, op Fifa achtige wijze eerste nog 2 spelers voorbij liep in de 16 en kort teruglegde op Finn die in de korte hoek binnenschoot. Dit was het signaal voor de tegenstander om er een stapje bij te doen en dat resulteerde in de verdiende 1-1. Onze jongens hadden het lastig en dankzij goede reddingen van Hilje bleef het lang gelijk. Vlak voor rust kwamen we toch nog voor. Een voorzet van Esra werd niet goed weggewerkt en Pelle was alert om de 2-1 in de hoek te schuiven. Ondanks de voorsprong, zei de stilte in de rust genoeg… In de 2e helft een beetje hetzelfde spelbeeld. RWB was iets sterker en kwam wederom op gelijke hoogte. Zou het dan zo’n wedstrijd worden en gaan we vandaag punten verspelen? Nee, ook Pelle had zitten oefenen met Fifa 18, want wederom een voorzet van Esra op links werd met een prachtige omhaal in de verre hoek geschoten 3-2. Door de overwinning gaan we aan kop met OJC Rosmalen. Volgende week gaan we onze koppositie verdedigen in de thuiswedstrijd tegen Riel JO13-1. Tot volgende week!