Helvoirt 4 - Nevelo 6 3-0

Nevelo 6 (zon)

Mannen, 4, 6e klasse 626

1 oktober 2017 10:00

Na een 1e competitieoverwinning uit tegen VCB (1-3), sinds mensheugenis daar niet meer gevoetbald, en 2x een bekeroverwinning uit tegen Zwaluw VFC en thuis tegen CHC, vandaag thuis tegen de roodwitten uit Oisterwijk en onder de clubnaam Nevelo. Na wat geharrewar over de kleur van het shirtje waarin het 4e moest gaan spelen, na een korte catwalk werd voor de kleur zwart gekozen. Het moet gezegd, het kleedde goed af. Overigens had ‘the change of color’ te maken met de man in het zwart die kleurendoof blijkt te zijn. Na een 2-tal wedstrijden weer van het echte groen geproefd te hebben, was het dit keer weer ‘ouderwets’ op kunstgras. We gingen het bijna missen (!). Helvoirt was de 1e helft de bovenliggende partij. Het bleek overigens een testdag voor de kwaliteit van paal en lat. Gerald, Ruud en Alex zaten in dit panel. En gezegd moet worden, de kwaliteit bleek uitzonderlijk goed. Deze kwaliteitstest had echter ook zijn nadelige kant, het bracht geen goals. Alex B wist deze ban gelukkig te doorbreken en bracht het 4e met een mooi kopdoelpunt op een 1-0 voorsprong. Dit was ook de ruststand en gezegd moet worden dat het 4e de 1-1 ternauwernood ontliep. Een magere stand gezien de spelverhoudingen en moest het in de 2e helft voor wat betreft het vinden van het net voortvarender aangepakt worden. Met een 2-tal aanpassingen ging het 4e dit in de 2e helft tot stand brengen was de overtuiging. De 2e helft gaf het zelfde beeld als de 1e. Helvoirt de bovenliggende partij, kansen gecreëerd, maar speelde toch een moeizame wedstrijd waarin de zuiverheid het 4e hier en daar in de steek liet en Nevelo in de wedstrijd hield. Uiteindelijk wist Rick de ban te breken, wist zich vrij te maken en met links, waarmee anders, een lekkere goal te scoren. Nadat Alex W zich had uitgeleefd en hem dit een gele prent kostte, een bijna unieke ervaring binnen het 4e, Alex was nog even verrast dat dit ook gepaard ging met een rustpauze, diende het 4e met 10 man de stormlopen van Nevelo op te vangen. Dit ging best goed en resulteerde zelfs in de 3-0 van de voet van Frankie P. Binnenkant voet, beheerst en met gevoel, overzicht, uitzicht en jaren lange ervaring balde zich hier samen in een scoringsmoment. Drie nul en de wedstrijd was gespeeld. Nog wat tegenstribbelen van Nevelo bracht geen zoden meer aan de dijk (zoden? dijk? Jos?) en kon de scheidsrechter deze kleurrijke wedstrijd affluiten. Volgende week Nemelaer thuis.

P.s. Robert en familie, héél véél sterkte voor nu en de komende periode!

P.s. Kees=volgende week weer de coach. Jan moet zo nodig naar Bali. Heeft iemand verteld dat daar een vulkaan op springen staat?