Helvoirt 4 - Nemelaer 5 2-0

Nemelaer 5

Mannen, 4, 6e klasse 626

8 oktober 2017 10:00

Vandaag de streekderby, dorpsbattle, stammenstrijd, opsplitsingswedstrijd op het ‘heilige’ kunstgras van de VV Helvoirt. Gezegd moet worden dat de kleuren van Nemelaer, groen, geel, beter kleurde bij het veld dan het tenue van Helvoirt. De zin van deze opmerking…., geen enkele. Met ondersteuning van wat vers bloed uit het 3e, het 4e kende afwezigheid van een aantal vaste waarden waaronder op het middenveld en diende nodig aangevuld te worden. Verwacht werd dat het een fysieke strijd ging worden en daarin werden we niet teleurgesteld. Tegenover het met name kick en rush voetbal van Nemelaer wist het 4e voetballend redelijk tot goed overeind te blijven. Robert A wist als vanouds spits Frankie P. te vinden. Die resulteerde in een mooie combinatie tussen beide coryfeeën waarbij Robert een perfecte pass op Frank wist te produceren die door Frank perfect afgerond werd. Daarna golfde het spel wat op en neet en wist Emiel uiteindelijk een zeer strakke, scherpe, afgemeten en levensgevaarlijke voorzet af te geven die prompt door een Nemelaeriaan in eigen doel werd gewerkt. Geen doelpunt op het conto van Emiel maar zijn aandeel hierin was wel duidelijk aanwezig deze keer. De 2e helft was het zaak deze 2-0 over de dorpsgrens te trekken. Tijdens de 2e helft deed Nemelaer pogingen de opsplitsing naat voren te halen, maar de scheids wist de voortijdige opsplitsing te voorkomen door strak, consequent en hier en daar verbaal sterk deze streekpot te leiden. Nemelaer kreeg, dat moet gezegd worden, wel een tweetal goede mogelijkheden, dit via een van de betere voetballers, maar vandaag hadden we een onpasseerbare Hein in de goal. Na het gebruikelijke ‘Heinmoment’ de 1e helft wist Hein zich naar de ‘Man of the match’ te keepen. Of dit nu wel of niet de uitslag van de stemming is. Een goede 2e, wat dit verslag betreft, is onze vlagger. Jantje K. die een puike wedstrijd vlagde. Het zal niet lang duren dat Jantje K. zijn rentree in het 4e gaat maken waarmee een zekerheidje in het centrum van de verdediging weer terugkeert. Hoe dan ook, 3 punten in de Helvoirtse knip en Nemelaer gedesillusioneerd de dorpsgrens over. Volgende week Jong Brabant uit met de herinnering aan een vervelende uitwedstrijd de vorige competitie die weggespoeld moet gaan worden deze keer. Natuurlijk wel op een sportieve wijze zoals het het 4e befaamd.