BMC JO8-1 - Helvoirt JO8-2 8-7

Onder 8, JO8-2, 3e klasse 029

14 oktober 2017 9:00

Spelers: Axel, Bart, Daan, Giel, Luuk, Preston en Rover

Het zag er naar uit dat het een mooie ochtend zou gaan worden in Berlicum. De zon was aanwezig, het was lekker warm en de jongens waren zich bij aankomst in Berlicum, nog voordat de tegenstander aanwezig was, al fanatiek aan het voorbereiden op de wedstrijd.

Bij rust, met een voorsprong van 1-5, leek Helvoirt weer af te stevenen op een winst, maar BMC kwam sterk terug in de tweede helft. Niet alleen de vonken sprongen er vanaf tijdens de wedstrijd, maar zeker ook de rubberkorrels van het kunstveld vlogen alle kanten op. De spannende en mooie wedstrijd eindigde in een winst voor BMC 8-7.

Helvoirt begon de wedstrijd sterk met een aanval van Luuk, die er uiteindelijk een vrije bal vanaf de zijlijn wist uit te slepen. Deze bal werd  vervolgens genomen door Axel en hiermee een schitterende voorzet gaf aan Preston die de 0-1 maakte.

Na meerdere aanvallen van Helvoirt, waarin Luuk een aantal spelers van BMC passeert, belandt de bal bij Axel die uithaalt en vol de lat raakt. Geen goals, maar een hele mooie aanval.

Bij een volgende tikkie-takkie aanval geeft Luuk de bal aan Axel, die vervolgens doortikt naar Preston en net niet weet te scoren. Bart pakt de bal in de herkansing op, maar schiet ook op verdediger. Een aanval zonder score, maar wederom een genot om naar te kijken!

Vervolgens komt BMC met de aanval. Er zijn meerdere speler bij betrokken. Een speler van BMC komt vrij en loopt richting doel, maar wordt vervolgens knap verdedigt en gestopt door Rover. Helvoirt kan echter niet voorkomen dat BMC iets later de 1-1 maakt. Helvoirt reageert hier vervolgens weer op met een pracht schot net over de middellijn van Axel, waarmee hij de 1-2 scoort.

Wanneer Daan het veld in komt voor Preston, schiet hij gelijk sterk te hulp in de verdediging en voorkomt dat BMC weer op gelijke hoogte komt. Bart pakt vervolgens de bal over en opent de aanval, maar wordt gestopt. BMC gaat direct voor de counter en loopt richting het doel van Helvoirt. Daar vinden de spelers van BMC de keeper Giel, die het schot blokkeert en ervoor zorgt dat BMC niet scoort.

Niet veel later krijgt Bart de bal. Met de bal dribbelt hij langs meerdere spelers van BMC en scoort met een rechte trap op doel de 1-3. Snel daarop krijgt Luuk de bal en scoort met een knallend schot in de linkerhoek de 1-4.

Bij het uitnemen van BMC, zetten Rover en Preston direct druk op de tegenstander. Hiermee weten zij de bal te veroveren. Axel krijgt vervolgens de bal en scoort met een schot vanaf eigen helft de 1-5!

Na de rust wordt Giel gewisseld als keeper en neemt Luuk zijn plaats in. Giel laat zich direct zien in het veld door een schot op doel. Preston komt nog met een mooie aanval, waarbij hij zijn directe tegenstander op een panna trakteert.

Maar dan komt BMC sterk terug. Hoewel Luuk in het goal knap enkele schoten weet te stoppen, kan hij niet voorkomen dat de ploeg uit Berlicum de achterstand terugdringt naar 4-5.

Meerdere aanvallen van Helvoirt vinden plaats, maar weten het net van het doel net niet te vinden. Er wordt sterk over gespeeld en goed aan elkaar gedacht. Zo blijkt ook uit een moment van Bart, die zelf in kansrijke positie stond, de bal toch afgeeft aan Axel. Giel, Preston en Rover zorgen dat ze druk blijven zetten op de tegenstander.

Helvoirt loopt verder uit op Berlicum met 4-6 door een trap vanaf de zijlijn van Axel die vervolgens door een speler van BMC in het doel belandt. BMC weet vervolgens weer terug te komen tot zelf 6-6. Maar Bart zorgt snel weer voor een 6-7 voorsprong door de voorzet van Axel vanaf rechts in het doel te trappen.

In de laatste fase van de wedstrijd neemt BMC toch een 8-7 voorsprong. De 9-7 lijkt ook nog te worden gescoord, maar wordt later afgekeurd wegens hands. Hiermee eindigt een zeer spannende, boeiende, leuke en leerzame wedstrijd. Als toeschouwers hebben wij genoten van onze F-jes.