Helvoirt JO11-3 - Uno Animo JO11-2 4-3

Uno Animo JO11-2

Onder 11, JO11-3, 5e klasse 16

7 oktober 2017 9:00

We begonnen vandaag met een team foto te maken (Tamara Coppens bedankt daarvoor).

Deze week mocht Mick met ons meedoen, ook jij bedankt voor je vele inzet.

We begonnen niet helemaal scherp aan de wedstrijd of Uno Animo begon juist sterk. Ze kregen ook een aantal kansen, waarvan ze er ook een wisten te maken, 0-1. Onze verdedigers (Niels en Jikke) stonden goed hun mannetje waardoor het niet meer werd. We kwamen wel steeds beter in de wedstrijd. Onze keeper (Remon) trapte ook een aantal keren de bal goed en ver uit. Deze ballen gingen dan over de verdediging van Uno Animo, waar onze spitsen (Philip en Lente) wel wat mee konden. Hun keeper stond steeds ver voor zijn doel waardoor hij Uno Animo lang op voorsprong hield. Philip wist hem uiteindelijk in de korte hoek toch te verrassen waardoor het met rust 1-1 was.

De tweede helft hadden we wind tegen waardoor we het meer laag over de grond moesten spelen. Hierdoor moest er harder gewerkt worden op het middenveld. Gerard ging goed de schouder aan schouder duels aan en liet zich niet zomaar opzij zetten. Teun wist een paar mooie diepe ballen te geven op onze spitsen. Mick sloot steeds goed aan achter de spitsen van ons. Hierdoor kon hij zelfs 2x scoren en zette hij ons op een voorsprong 3-1. De wind werd wel steeds sterker waardoor we steeds meer onder druk kwamen en toen Uni Animo 1x wist te scoren kregen ze er meer geloof in en gingen ze nog harder werken. Ze maakten er zelfs 3-3 van. Philip had nog een hele mooie lob over de keeper die net niet hoog genoeg was. Gelukkig, in de laatste minuten verraste ook Lente de keeper in de korte hoek, waardoor de eindstand 4-3 was. Deze overwinning hebben de jongens weer aan hun zelf te danken omdat ze allemaal tot en met het einde bleven werken en in een overwinning bleven geloven.

Ze hebben het wel weer heel spannend gemaakt voor de coaches en de ouders langs de kant (net als vorige week). Het zijn wel de mooie wedstrijden om die dan uiteindelijk als overwinnaar van het veld te stappen.