Helvoirt JO8-2 - SV BLC JO8-3 15-5

SV BLC JO8-3

Onder 8, JO8-2, 3e klasse 029

18 november 2017 10:15

Na een hele mooie dag op zondag 12 nov waar de jongens zelf hadden verloren met 3-8, had de selectie na een matige 1e helft een heel mooi resultaat gehaald wat niet iedereen had verwacht.

Wat de dag helemaal compleet maakt is dat er een ontzettend! mooi bedrag is opgehaald voor de Kanjerketting waar we Fedde ook een beetje mee kunnen steunen!

Dank iedereen hiervoor!

Vandaag hebben we de bossche tegenstander SV BLC tegen. Op het eerste gezicht lijkt het een zware fysieke wedstrijd te worden met jongens die allemaal minimaal een kop groter zijn. Dit mag de pret niet drukken want onze mannen zijn gebrand om te winnen!

We beginnen de wedstrijd met Giel op goal, de aftrap wordt genomen door BLC  wanneer deze bal wordt genomen is er meteen dreiging van Helvoirt Bart en Preston zijn meteen gevaarlijk met een aantal hele goede acties waardoor ze een aantal mooie kansen creëren. Deze vinden helaas niet het net maar worden mooi gestopt door de keeper en dan komt er een kans van BLC die mooi wordt benut 0-1.

Helvoirt laat zoals altijd de kopjes niet hangen maar zetten een tandje bij met als beloning vrij direct naar de 0-1 een mooie goal van Axel 1-1, ze hebben het gevoel onderling gevonden en bouwen de gelijkmaker uit naar een voorsprong door Luuk die op de rebound van Bart de 2-1 binnen schiet. De aftrap wordt genomen, Axel verovert de bal snel en dribbelt naar voren en scoort 3-1. Hierbij zie je aan Bart het vuur in z’n ogen komen want onze topscoorder wil niet achter blijven en maakt uit een mooie beweging 4-1 waarna Luuk een mooie voorzet krijgt van Rover en Luuk de 5-1 binnen tikt. De keeper van BLC vindt het niet meer leuk dat het zo snel gaat tegen de kleine mannen van Helvoirt en wil wisselen dat hij zelf kan voetballen. Dit wordt wel beloond want door een mooie actie wordt het 5-2. Maar ja als Luuk de bal dan uitneemt overpast naar Daan komt hij vrij voor de goal en maakt Luuk mooi 6-2. Dan komt er een mooie 1-2 tussen Bart en Axel die Axel mooi benut 7-2 Door het goede verdedigings werk van Rover krijgt Bart de bal 8-2. Giel die het als Keeper niet echt druk heeft wil eigenlijk ook gaan voetballen maar hij moet nog even wachten en ziet Daan de 9-2 maken dit door weer een mooie voorzet van Preston de man die veel bepalend is op het middenveld. Nog net voor het fluitsignaal maak Axel de 10-2 en toen was het rust.

Nu heeft Giel het wel even gezien in de goal en naar dat Preston vorige week ook lekker heeft gekeept gaat hij vandaag ook weer in de goal waarbij Giel z’n kans ruikt om ook een goaltje mee te pikken. De wedstrijd gaat weer van start Axel verovert meteen de bal en scoort 11-2. Maar BLC zit niet helemaal te slapen en komt terug met 11-3. Axel is het daar niet helemaal mee eens en door het harde werken ziet hij zijn kans 12-3. De jongens zitten even een beetje te slapen en BLC schiet knap over Preston heen waardoor het 12-4 wordt  en snel wordt het ook 12-5. Dit zal toch niet weer zo’n dag worden maar nee hoor! Door het harde werken van alle jongens en het goed samen spelen van vooral op het middenveld door Daan, Rover, Giel en Luuk  loopt de stand al snel uit naar 13-5, 14-5 en in de laatste minuut maakt Axel zijn hattrick compleet 15-5.

Wat hebben ze weer goed gevoetbald en hard gewerkt echt als een team! Om trots op te zijn!!

Knap mannen!!