Helvoirt JO8-2 - Nieuwkuijk JO8-2 3-3

Onder 8, JO8-2, 3e klasse 029

16 december 2017 10:15

Spelers: Axel, Bram, Daan, Giel, Luuk, Preston en Rover

Onze jongens hadden er zin in. Dat kwam voornamelijk, naast het lekkere voetbalweer, doordat ze eindelijk weer konden voetballen met elkaar. De afgelopen weken waren namelijk door het winterweer de training en wedstrijden afgelast.

De zin zat erin, maar aan het begin het wedstrijdritme minder. En hoewel de jongens zich vol inzetten hadden ze het lastig aan het begin van de eerste helft tegen het team van Nieuwkuijk dat de overhand had. Toch weet Helvoirt met goed te spelen een 2-2 gelijkspel de rust in te gaan. In de tweede helft gingen de teams gelijk op waarmee onze jongens gaan overwinteren met  3-3 gelijkspel.

In tegenstelling dat andere wedstrijden kreeg Helvoirt aan het begin van de eerste helft geen grip op de wedstrijd en begon de tegenpartij sterk aanvallend. Er volgen meerdere aanvallen van Nieuwkuijk die stuk voor stuk worden tegengehouden door Giel, die de hoofdrol zeker pakte tijdens de eerste helft. Maar zelfs Giel kon uiteindelijk niet voorkomen dat Nieuwkuijk de 0-1 scoort.

Helvoirt reageert hier direct op met een aanval en een paar kansen, waarin Daan, Rover en Axel net niet weten te scoren. Bij een volgende aanval van Helvoirt geeft Luuk een mooi steekpassje langs twee verdedigers van Nieuwkuijk, maar weet de voorste man Bram net niet te bereiken. De pass wordt opgepakt door de tegenstander die de aanval opent die uiteindelijk eindigt met een schot net naast het doel.

Een volgende aanval van Helvoirt wordt ingezet wanneer Luuk doorbreekt en op de helft van de tegenstander komt. Luuk passt naar Preston die een tegenstander voorbij speelt en vervolgens de bal weer speelt naar Luuk. Met deze tikkie-takkie weet Luuk voor het goal te komen en schiet dan ook uiteindelijk Helvoirt naar gelijke hoogte (1-1). Helaas is de pret van korte duur, omdat snel daarop Nieuwkuijk de 1-2 weet te scoren.

Meerdere aanvallen volgen over en weer. Axel weet bij een mooie solo een corner eruit te slepen. Vanuit die corner, die Luuk neemt, weet Preston de 2-2 te scoren, en dat ook nog eens met links! Giel eindigt sterk waarmee hij is begonnen en stopt de laatste poging in de eerste helft van de tegenstander.

In de tweede helft start Helvoirt sterk. Onze jongens openen met meerdere aanvallen waarin mooi passes worden gegeven. Eentje is van Bram die handig en snel naar de helft van de tegenstander gaat. Bij een andere aanval van Preston, waar hij op Ronaldo achtige wijze een paar mannetjes van de tegenstanders uitspeelt, krijgt Helvoirt een corner. De tegenstander weet de bal af te nemen en opent de aanval richting het doel van Helvoirt. Deze wordt gestopt door Helvoirt, waardoor Axel de tegenaanval opent en dit mooi afmaakt en de eerste voorsprong in de wedstrijd bezorgt (3-2).

Naast het aanvallende werk laat Helvoirt ook verdedigend van zich horen in de tweede helft. Rover en Bram stoppen een aantal aanvallers. En ook Giel is weer zo sterk als in de eerste helft en weet een vrije trap mooi uit de lucht te plukken. Toch lukt het niet de voorsprong te behouden. Nieuwkuijk scoort uiteindelijk de gelijkmaker, waardoor de eindstand op een 3-3 komt.

De wedstrijd was een mooie afsluiting zo voor de winterstop. Spannend om naar te kijken, met veel mooie aanvallende en verdedigende acties. Onze jongens hebben heerlijk gespeeld en hebben nu wel vakantie verdient. Ik kijk er naar uit hen weer op het veld te zien spelen en te zien schitteren in de tweede helft van het seizoen.

Fijne feestdagen!