Helvoirt 4 - Taxandria 4 8-4

Taxandria 4 (zon)

Mannen, 4, 6e klasse 626

25 maart 2018 10:00

Na de vorstperiode diende het 4e zich weer op te warmen tegen Taxandria. Een goed resultaat was nodig om in de race te blijven voor…….. (je weet maar nooit). De doelpunten vallen tegenwoordig als rijpe appelen. Ook noodzakelijk want volgens onze altijd scorende spits wordt het dit jaar op doelsaldo beslist. Op het zeer stroeve en droge turfveld werd gespeeld met 2 spelers retour uit een blessureperiode. Beide hadden moeite om de bal over het droge turf te sturen. Daarnaast speelde de opstelling met 3 middenvelders een van hem parten. Laten we het houden op enige disbalans in het team waardoor de 0-1 voor de tegenstander op het bord kwam. Roy, die wel goed breed hield, wist als rechtsvoor (een term van voor WOII) het net te vinden. Rick wist daarna, na een goed combinerende aanval de 2-1 op zijn naam te brengen. Taxandria kwam echter binnen no time weer op gelijke hoogte. Daarna wist onze altijd scorende spits de 3-2 op zijn naam te brengen. Maar zoals eerder al aangehaald, binnen no time wist Taxandria opnieuw de gelijkmaker te scoren. Na 3 kwartier zwoegen op het droge turf was het 4e aan rust toe en een motiverende speech van Cees. Het werd zelfs nog erger. Deze leek na de rust niet meteen aangeslagen te zijn. Kort na rust werd het 3-4 voor Taxandria. Hierna brak het effect van de toespraak van Cees door. Het had gewoon even tijd nodig om in de dalen. Roy liet die blijken door de 5-4 van zijn voeten te laten komen [waar was de 4-4? Red.]. Frank, onze eeuwig en altijd scorende spits bracht de 6-4 op zijn naam. De bank met coach en reserve spelers werden in vervoering gebracht en keken hun ogen uit. Een totale omslag in de wedstrijd. Tevens zinderde het rond, wie wordt ‘the man of the match’. Kennelijk zijn er die elkaar op dat punt de bal toespelen. Dat kan beter op het veld gebeuren volgens ingewijden. Enfin, na een ongelooflijk zware overtreding op Roy, de keeper verblikte of verbloosde niet en ook een excuus kon er niet vanaf, verzilverde onze penaltykoning (Ferry) de toegewezen strafschop. De ‘scheids’ heeft toegezegd bij een volgende moment van gelijke orde wél een rode kaart te trekken en de speler in kwestie naar de dug-out/kleedkamer te sturen. Uiteindelijk wist reserve aanvoerder en sneltrein Alex de 8-4 op zijn naam te brengen. Uiteindelijk werd het dan toch een ruime overwinning van het 4e. Aan de stamtafel werd nog lang nagepraat over waar de kern van het succes van deze wedstrijd nu lag. Uiteindelijk zijn we er niet uitgekomen. Dat is dan ook het succes van het 4e. Het is niet te verklaren. Volgende week rust en dan Nevelo. Weer een onverklaarbare overwinning?