Helvoirt JO8-2 - Helvoirt JO8-1 10-4

10 maart 2018 10:15

Spelers: Axel, Bart, Daan, Giel, Luuk, Preston en Rover

Na een lange wintersport staat de ultieme derby op het programma; onze eigen jongens van V.V. Helvoirt onder 8 spelen een wedstrijd tegen elkaar. De weergoden hebben het de afgelopen weken laten afweten, waardoor de winterstop maar voortduurde. Maar nu is het weer eindelijk weer om te spelen. Naast de mascotte van JO8-2,  die uit een lange winterslaap is gehaald, zijn er veel toeschouwers komen kijken naar deze eerste wedstrijd in het jaar. In de eerste helft gaan de teams aardig gelijk op. Onze jongens weten met een voorsprong (2-1) de rust in te gaan. Tijdens de tweede helft kwam de, in het oranje spelende, motor op gang. JO8-2 start de competitie na de winterstop goed met een 10-4 winst.

JO8-1 opent de wedstrijd en start gelijk met een eerste aanval, waaruit een corner wordt gehaald. Bij het nemen van deze hoekschop neemt JO8-2 de bal over en opent de tegenaanval. Preston heeft de eerste kans op doel met een afstandsschot.
Een tweede poging van Bart richting het doel van JO8-1 wordt ook gestopt. Onze Jongens blijven doorgaan. Vanuit een aanval op links geeft Preston de bal voor op Bart die op doel schiet. Deze wordt netjes gestopt door Bram, de keeper van JO8-1. Helaas kon Bram niet voorkomen dat Bart uit een volgende kans wel de 1-0 wist te scoren.

Na het doelpunt neemt JO8-1 uit en gaat direct op zoek naar het tegendoelpunt. Een eerste poging eindigt naast het doel. Bij een volgende poging pakt Axel de bal af en sprint naar voren waar hij wordt gestopt door goed verdedigend werk van Krijn. De bal komt echter wel weer bij Luuk terecht die de bal mooi voorgeeft aan Bart. Het schot van Bart gaat net naast.

De volgende aanval is van JO8-1. Zij weten in een kansrijke positie te komen, maar de bal wordt eerst mooi gestopt door Giel en vervolgens eindigt  een rebound op de paal. Bart neemt de bal over en komt in een mooi duel met Krijn terecht. Om en om pakken ze de bal van elkaar af. Hoewel Krijn de bal uiteindelijk weet te veroveren, wordt hij van de bal gezet door Luuk, die een corner eruit weet te slepen. JO8-1 weet uit deze corner de bal te krijgen en opent de aanval, maar daar weet Rover een stokje te steken. Rover weet in een actie  een kans te creëren, maar het lukt hem net niet te scoren.

Vervolgens vinden er verschillende aanvallen over en weer plaats. Giel staat als een muur, Axel en Rover doen verdedigend sterk werk, en Daan, Luuk en Bart weten net niet te scoren bij verschillende pogingen. Maar na een knap staaltje assertief verdedigen van Preston, weet Bart de 2-0 te scoren. De voorsprong van 2 punten blijft niet lang staan, omdat snel daarna JO1-8 met een afstandsschot scoort. Met deze 2-1 gaan we de rust in.

Na de rust opent Axel sterk met een aanval op rechts. De bal komt via een voorzet van hem terecht bij Daan die direct weet te scoren (3-1). JO8-1 reageert hierop met een paar aanvallen, die onder andere worden gestopt door Giel én door Rover, die doet waar hij goed in is; de bal veROVERen. Toch weet JO8-1 uiteindelijk vanuit een corner de 3-2 te scoren.

Maar dan komen onze jongens op stoom. Het begint met een Messi-Ronaldo actie van Axel die meerdere verdedigers van JO8-1 uitspeelt. Helaas eindigt de mooie actie in het zijnet. Bij twee volgende kansen schiet Daan meerdere keren op doel, maar de keeper van JO8-1 stopt deze schoten. Een volgende kans van de doorzetter en aanhoudende Daan is wel raak. Hij schiet hard de 4-2 tegen het net. Niet lang daarna weet Axel zijn eerste doelpunt van de wedstrijd te scoren (5-2). JO8-1 komt terug naar 5-3, maar Luuk brengt de achterstand weer op drie punten met een fantastische vrije trap die met een krul achter de keeper van JO8-1 eindigt (6-3).

Bij het uitnemen van JO8-1 verdedigt Rover weer, pakt de bal af en passt deze naar Bart die de 7-3 scoort. Niet lang daarna brengt Luuk de stand op 8-3. Axel weet vervolgens ook zijn volgende doelpunt te maken (9-3). Daarna scoort Jesse voor JO8-1 de 9-4. Uiteindelijk mag Axel het doelpunt spektakel afsluiten met zijn derde treffer. Onze jongens winnen de wedstrijd met 10-4

Een mooi begin zo na de winterstop. Ze hadden lang geen wedstrijd meer gespeeld, maar wel heel hard de winter door getraind. Hoezo wedstrijdritme?