Helvoirt JO8-1 - FC Tilburg JO8-1 3-8

Helvoirt JO8-1JM

FC Tilburg JO8-1

12 mei 2018 10:15

De gringos del Helvoirt(io)  betreden vandaag het hoofdveld om te ballen tegen Tilburg. Rustig begint de zon te schijnen en de temperatuur neemt toe... zijn dit de voortekenen voor een heet potje voetbal? We wachten af. Tijdens de voorbereiding loopt het balletje soepel van de ene speler naar de andere... In twee tellen zoals op de training om de snelheid in het spel te laten toenemen. Bram staat weer in de goal, geflankeerd door Pelé, Krijn achterin, Tim en Jesse de dynamische middenvelders en voorin Tom, Mike en Sem ( de spelverdeler) de zogenaamde helvoirtse TMS!!!

Laat de wedstrijd beginnen!

En daar gaan we. Meteen een gevaarlijke aanval van Tilburg.  Goede redding van Bram, Tim zit er steeds prachtig tussen (wat een groei heeft hij doorgemaakt, compliment aan de trainers). De eerste indruk is dat Tilburg sterker is....maar we de teamspirit van Helvoirt. De uittrappen van Bram zorgen voor gevaar en de aanvallers vinden elkaar bijna blindelings. Sem sticht met zijn dribbels voor gevaar, maar helaas de keeper van de tegenstander is nog niet getest. 0-0 bij de 1ste pauze van de eerste helft... begrijpen we het nog?

Counter van Tilburg oh nee, 0-1. Hele goede aanval van Helvoirt, helaas het was tussen een pass en een schot. Weer een counter maar Jesse loopt het dicht, overname en komt dat schot 0-2. Intussen staat Pelé in de goal vanwege een blessure van Bram. Hij had zich heldhaftig voor de bal gegooid...het valt nog niet tegen de stand. Gezien de kansen van de tegenstander.

Tweede helft... meteen een aanval maar Tom redt de bal van de lijn. Helvoirt neemt initiatief en er volgen aanvallen maar nog geen score. Verkeerde uittrap van onze keeper, balen 0-3. Tilburg komt prachtig op langs de lijn, vieze punter 0-4. Corner van Helvoirt Sem legt af op Krijn... meteen vanuit de draai neemt hij de bal op zijn slof en doelpunt (de eer is gered) 1-4. Er is weer een keeperswissel Bram op de kist. Bram trapt uit, de bal valt over de tegenstander heen, Tom neemt aan en schiet....mis. De verslaglegger let even niet op, zit midden in zijn verhaal blijkbaar 1-5.

Sem draait en kapt, geeft voor Tom knalt 2-5...meteen staat Tilburg er weer 2-6. Oei daar gaat iets mis, wij laten het even afweten 2-7. Tom heeft toch een neusje voor de goal 3-7. Weer mis ik iets 3-8. Het golft op en neer.... maar de wedstrijd is gespeeld helaas verloren maar er zaten hele goede momenten erin. Dat geeft Helvoirt moed.