Helvoirt JO8-2 op toernooi bij Den Dungen

Helvoirt JO8-2

Toernooi Den Dungen

3 juni 2018 8:45

Het is zondagmorgen 07.45uur op het sportpark van vv.Helvoirt en de jo8-2 is aan het verzamelen voor een vroege zondagmorgen toernooi!

Ze gaan op weg naar Den Dungen waar op de mooie accommodatie een schitterend toernooi is georganiseerd we zijn meer dan op tijd wat goed uitkomt want, de jongens hebben er vreselijk veel zin in.

We zitten in een poule van 5 teams en spelen elke keer een wedstrijd van 10min.

We trappen af tegen de thuis spelen de ploeg vv Den Dungen Jo8-1,

De jongens zijn fel en gaan meteen goed in de aanval er wordt mooi overgespeeld en de ene actie na de andere wordt uit de hoge hoed getoverd. Helvoirt is veel in bal bezit. Dan komt daar de eerste corner deze wordt genomen door Luuk Verschuren die Bart heel goed vrij ziet staan en de bal met een mooie draai bij Bart neer legt en deze mooi binnen tik 1-0.

Dan zijn het nog een paar minuutjes als de bal wordt uitgenomen alleen deze wordt onderschept door de tegenpartij die hem netjes binnen tikt 1-1.

Dit is tevens de uitslag ze hebben sterk gevoetbald de jongens!

De 2e wedstrijd is tegen SCI Jo8-1,

De jongens zijn gedreven en hebben zin om te voetballen. Axel loopt met de bal langs de zijlijn en legt hem keurig voor op Bart die niet veel tijd nodig heeft en maakt er mooi 1-0 van.

De gezichten staan op winnen waar Rover mooi de bal meeneemt en deze door past naar Luuk die hem vervolgens bij Axel neer legt en er 2-0 van maakt.

De tegen partij is overdondert van het mooie voetbal. Dan pakt Mike de bal geeft een mooi pasje aan Bart die het score weer onder de knie heeft 3-0.

Dan volgend er een mooie aanval van SCI maar door onze aanvoerder en tevens Keeper wordt hij door een prachtige redding van Giel mooi geblokt die hem gelijk af geeft aan Daan en met de nodige actie en passen komt hij voor de voeten van Bart 4-0.

Dit is een belangrijke overwinning met een mooi doelsaldo.

Nu krijgen we de Shootouts bij dit onderdeel kan er van elk team 1 speler door naar de finale en met een paar mooie goals blijft er 1 over en onze Luuk Verschuren gaat hier ons in vertegenwoordigen! Zet hem op Luuk in de finale!

De 3e wedstrijd wordt gespeeld tegen SMG Jo8-1

De jongens Beginnen een beetje moe te worden en laten de tegenpartij te veel voetballen. Hierdoor wordt er af en toe een speler te veel vrij gelaten waardoor Giel het extra druk krijgt maar Giel is niet zomaar een keeper en haalt er toch een paar mooie ballen uit! alleen dan is het toch raak en komt SMG op voorsprong 0-1.

Dit maakt de jongens wakker en ze gaan wat meer voetballen ze ruiken dat er meer inzit. Ze komen een paar keer mooi voor de goal en er komen ook echte kansen.

Zo wordt Bart voor de goal vrijgezet en weet deze weer mooi te benutten waardoor het toch 1-1 wordt en de jongens deze wedstrijd netjes naar hun toe hebben kunnen trekken!

De 4e en laatste wedstrijd BMC Jo8-1

Met dit team hebben ze nog een appeltje te schillen uit de zomercompetitie en tevens ruiken de jongens de eerste plaats van het toernooi.

Maar omdat ze denken als we dit winnen zijn we 1e vergeten ze te voetballen. Er komt dan toch een keer punt en ze beginnen weer te voetballen met de benodigde kansen lukt het dan echt niet om de bal er in te krijgen... Maar dan uit het niets komt de bal voor Daan zijn voeten en die geeft hem een poeier, waardoor de bal prachtig boven over de keeper in het net! 1-0

Ze weten dat het nu bijna afgelopen is en dat ze er bijna zijn maar dan.. Wordt er iets omgeroepen wat bij de jongens binnenkomt als einde wedstrijd maar de scheids heeft nog geen signaal geven..

Hierdoor is Giel met een paar enkele andere spelers feest aan het vieren midden op het veld en BMC voetbalt verder met een schot op open doel, maar deze dan nog net door een snelle reactie van Axel nog knap van de doellijn wordt gehaald. Giel is nu inmiddels ook terug in de goal en het fluitsignaal wordt geven einde wedstrijd!

De jongens zijn blij en de coaches Trots ze hebben zich weer keurig op de kaart gezet en netjes gevoetbald.

En dan de finale van de shootouts onze Luuk neemt het op tegen 10 andere spelers van de jo8 maar er is 1man die cool blijft en onder de druk van het grote publiek zich staande weet te houden en dat is onze... Luuk Verschuren die de keepers van Den Dungen tot 4 keer toe weet te passeren!

Knap jongen!

Als de prijsuitreiking is weten we het zeker vv. Helvoirt neemt de prijzen mee naar huis en hebben een knappe prestatie verricht met de 1e plaats!

Gefeliciteerd!!!