Helvoirt 1 - Venhorst 1 1-2 (25 min.)

Venhorst 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse H

17 mei 2018 19:30

Helvoirt kan in restant geen verandering in stand brengen: 1-2 verlies

In de resterende 25 minuten van de ontmoeting met Venhorst is het Helvoirt niet gelukt nog punten te pakken. Ondanks dat er nog 2 kansen waren bleef het 1-2 voor Venhorst.

Op een zonnige donderdagavond werd het restant van de op 6 mei jl. gestaakte duel tegen Venhorst ingehaald. Wat gebeurde er toen ook alweer: Helvoirt begon goed, kwam via een omhaal van Menno op 1-0, een minuut later werd het 1-1 via Jaap Kanters en Thijs van Sleeuwen zorgde 10 minuten voor rust voor de 1-2. Het was daarna ook meer wachten op de 1-3 dan 2-2. Tot die overtreding van Kanters op Nick kwam en de wedstrijd werd gestaakt. Nu werden die laatste 25 minuten hervat op deze donderdagavond. Venhorst begon met 10 man, Helvoirt met 11 en ook met een vrije trap op de middenlijn. De verwachting was dat Venhorst met 10 man alleen maar op de counter gaat loeren en dat Helvoirt alleen maar zal gaan aanvallen. En dat gebeurde ook. Helvoirt had vooral het balbezit maar kwam in die 25 minuten tot 2 echt goede kansen. Tot 2x toe was Menno het eindstation. Eerst ging een inzet via een Venhorst been naast en in de extra tijd had hij de 2-2 echt op de voet bij de voorzet van Thomas maar hij raakte de bal niet goed genoeg waardoor de bal uiteindelijk voorlangs ging. Venhorst kreeg ook nog mogelijkheden maar dat moest vooral uit hoekschoppen komen. Nee, het lukte Helvoirt in de laatste 25 minuten niet meer iets aan deze stand veranderen. Komende zondag speelt Helvoirt thuis tegen SSS’18. De laatste competitiethuiswedstrijd van Roland als coach van Helvoirt en het zou mooi zijn om dat met een overwinning af te sluiten en Helvoirt daarmee in de 2e klasse te houden. Tot dan.