Helvoirt 6 - Chaam 4 3-1

Chaam 4 (zon)

2 juni 2018 11:00

Helvoirt 6 BEKERWINNAAR na 3-1 zege op Chaam 4

Helvoirt 6 schreef historie door als eerste seniorenteam van VV Helvoirt de beker te winnen. In Tilburg, bij TSV Gudok, werd een 3-1 zege geboekt op Chaam 4.

Vorige week speelde het 6e de kampioenswedstrijd tegen CHC 6. Die liep vervelend af. Niet door resultaat, maar door omstandigheden. Nog geen kampioen. Maar de beker kan al wel gepakt worden. Na het uitschakelen van het 4e in de halve finale werd dus al uitgekeken naar deze wedstrijd. Chaam, dat in de laatste minuut van Gilze 6 won, was hierin de tegenstander. Onder het toeziend oog van tegen de 200 toeschouwers op Sportpark Dalem-Zuid te Tilburg begonnen de oranje-zwarten van Chaam het beste maar de eerste kans was voor Helvoirt via Guus Busser die voorlangs schoot. Langzaam kroop het initiatief naar Helvoirt toe. Toch duurde het tot de 24e minuut toen Koen van den Brand Paul Schellekens wegstuurde en die liet de Chaamse doelman kansloos met een verwoestend schot; 1-0. Chaam kon het eigenlijk alleen maar van afstand proberen. Defensief gezien had het 6e de zaken goed op orde. Toch was het vlak voor rust nog schrikken toen een lob van 25 meter van Chaam op de lat eindigde.

Bij het begin van de 2e helft raakte het 6e ook het houtwerk. De kopbal van aanvoerder Pieter Backx eindigde via de lat over. 9 minuten na rust verdubbelde het 6e de voorsprong. Na een aanval via Joost van de Ven en Koen van den Brand wist laatstgenoemde de bal bij Jelle van den Braak te krijgen die oog in oog met doelman de lange hoek vond; 2-0. Daarna liet het 6e het na om Chaam de genadestoot te geven. Jelle van den Braak faalde 2x oog in oog met de keeper. En die keeper redde op een vrije schop van Maarten van t Hullenaar en op een inzet van Paul Schellekens. Chaam kon ook in de 2e helft niet echt in de buurt van het doel van het 6e komen maar van afstand bleef het toch gevaarlijk. En anders hadden hun supporters nog een tactiek in de vorm van een oranje of zwarte fakkel af te steken. Maar dat plan ging in rook op. Halverwege de 2e helft moest doelman Jurre van Wijk een schot tot corner verwerkte en uit die corner redde op een kopbal. Maar het eerder wachten op de 3-0 dan de 2-1. In de 86e minuut besliste het 6e de wedstrijd dan toch. Op aangeven van Jelle van den Braak rommelde en frommelde Boy de Hart de 3e treffer binnen. En dat nog wel op z’n 23e verjaardag. In de extra tijd redde Chaam dan toch nog de eer, en eerlijk gezegd ze verdiende ook wel een doelpunt. Maar in het beeld van de wedstrijd moest het van afstand gebeuren en zo gebeurde dat ook. Jurre van Wijk werd in de korte hoek verrast door een uithaal van 20 meter. Vlak na de aftrap klonk het eindsignaal en was de bekerwinst een feit! Of de dubbel ook een feit is moet nog even worden afgewacht wat de uitspraak van de KNVB zal opleveren. In ieder geval, Helvoirt 6 is bekerwinnaar!