Helvoirt JO9-1 - Nevelo JO9-1 5-8

Nevelo JO9-1

1 september 2018 10:15

Spelers: Axel, Bram, Fedde, Giel, Luuk, Preston en Rover

Het is de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen. Onze jongens hebben er al een paar trainingen opzitten en hebben zin om te beginnen. Zeker wanneer de nieuwe tenues (op de groei gekocht) worden gepresenteerd, met een dank aan Transportbedrijf Van Rijsewijk B.V. Daarnaast ook nog een dank aan Daan, die bereid was JO9-2 te ondersteunen. Voor de rest was het hele team weer compleet, waarbij ook Fedde weer zijn entree maakte. Wij zagen een spannende wedstrijd waar het lang gelijk opging, waar de jongens met een 2-2 de rust in gingen. Helaas nam Nevelo uiteindelijk in de laatste 10 minuten van de wedstrijd het heft in eigen handen en liepen zij uit naar een 5-8 voorsprong waarmee zij wisten te winnen.

Bij de opening van de wedstrijd neemt Nevelo uit en komt vrij snel tot een eerste schot op doel die knap wordt gehouden door Giel. Een tijd lang gaat het over en weer en gaan de teams gelijk op. Uiteindelijk weet Giel met een lange bal naar voren de keeper van de tegenpartij te bereiken. Maar Bart is de keeper te snel af en weet de 1-0 te scoren.

De voorsprong is van korte duur, want niet lang na de openingstreffer scoort Nevelo de gelijkmaker met een afstandsschot. Een aanval van Nevolo direct daarop volgend duikt Giel zonder vrees voor een aanvaller en weet een achterstand te voorkomen.

De volgende aanval is voor Helvoirt. Bart schiet op doel maar wordt knap gehouden door keeper. Nevelo neemt het vervolgens even over in de wedstrijd met aantal kansen. Vervolgens neemt Helvoirt het initiatief met meerdere aanvallen. Bij één van deze aanvallen komt de bal via Bart en Preston bij Rover terecht, die net naast het doel schiet.Helvoirt blijft druk zetten en aanvallen, maar het lukt hen niet om te scoren. Uiteindelijk weet dan toch Luuk de 2-1 te scoren op een mooi voorzet van Rover.

Helvoirt blijft doorpakken. Luuk passeert bij een snelle aanval 3 tegenstanders, maar weet de bal niet voor te krijgen. Wanneer Nevolo de bal wel krijgt en wil aanvallen, bewaart Axel achter in het veld de rust én het overzicht. Maar zelfs Axel kon niet voorkomen dat Nevolo de 2-2 scoort. Met deze score gaan we de rust in, nadat Giel nog schitterend een afstandsschot uit het doel weet te houden.

Na de rust opent Fedde met een slimme steekbal naar Axel de aanval. Axel focused zich vervolgens als pitbull op de bal en het doel van de tegenstander.  Met doorzetten en doorrennen scoort hij de verdiende 3-2. Ook was deze voorsprong helaas van korte duur, doordat Nevolo snel weer met de gelijkmaker komt.

Een volgende aanval wordt dwarsgezeten door Fedde die alles geeft wat hij heeft deze wedstrijd. Nevelo komt met meerdere aanvallen, maar de verdediging en Giel zorgen dat er niet wordt gescoord. Het is een spannende wedstrijd. Maar naast het harde werken van Helvoirt (en de jongens van Nevolo) is toch één sterspeler beslissend; Pien. Deze jonge dame van Nevolo speelt met techniek en overwicht. Zij is dan ook degene die de eerste voorsprong bezorgt voor Nevolo (3-4).

Maar Helvoirt heeft ook allemaal sterren én een pijlsnelle luis in pels die uit het niets opduikt en kan scoren; Bart scoort 4-4. Vervolgens wordt het lastig voor Helvoirt. Ze lijken niet meer in de wedstrijd te zitten. Nevolo loopt dan ook uit naar 4-8. Luuk weet aan het einde nog de 5-8 te scoren, maar dit mocht niet meer baten.

Ondanks het verlies, was het een goed begin. Het was weer heerlijk om onze jongens in actie te zien.