Helvoirt JO9-1 - Audacia JO9-1 4-19

Helvoirt JO9-1

Audacia JO9-1

15 september 2018 10:15

Na de heerlijke overwinning op Nemelaer een week eerder waren de jongens gebrand om opnieuw de overwinning te pakken. De wedstrijd pakte echter anders uit dan gedacht. Hoewel het voor de rust zwaar was, ging het wel gelijk op. Het werd in de tweede helft echter een voetballesje in positiespel. De felheid zat er bij Helvoirt zo nu en dan zeker in, maar het (grote) verschil in de wedstrijd was dat de spelers van Audacia hun plek kenden in het veld én hier ook bleven. Onze jongens liepen in alle enthousiasme richting bal, waardoor ze alle ruimte aan Audacia om te scoren. En dat deden zij. De eindstand: 4-19.

Audacia opent al snel en fel. En met een paar aanvallen scoren ze via een afstandsschot de 1-0. Helvoirt probeert snel terug te komen, maar een knal van Axel op doel wordt geblokt door de keeper. Felheid blijft in het spel en het gaat over en weer, waarbij Bart uiteindelijk schiet op goal, maar de keeper raakt de bal met de vingertoppen en gaat net naast. Even later probeert Rover het van verre afstand, en hij schiet de bal knap in het doel. Hiermee staat het 1-1.

Helvoirt speelt de bal goed rond. Via Daan komt de bal bij Bart die net niet weet te scoren. Dan komt er een aanval van Audacia. Het eerste schot wordt knap door Giel gehouden en ook bij de rebound houdt Giel de bal uit het doel. Maar Audacia blijft druk zetten en scoort de 1-2. Niet snel daarna volgen de 1-3 en de 1-4.

Helvoirt blijft proberen en creëert een aanval die begint bij Daan, die goed de bal wist af te pakken van de tegenstander en deze vervolgens snel naar Luuk speelt. Preston krijgt de bal van Luuk, maar schiet net naast. Ook bij volgende pogingen, waarbij Axel en Luuk op doel schieten, gaan door het goede keepen er niet in. Het schot van Luuk wordt zelfs op de lin stilgelegd. Toch weet Axel uiteindelijk net voor rust de doelman te passeren (2-4).

De eerste aanval in de tweede helft is voor Helvoirt, maar al snel neemt Audacia het initiatief over. Giel stopt met een flinke duik een hard schot. De rebound gaat er echter wel in (2-5). Snel daarop incasseert Helvoirt 4 doelpunten. De stand is dan 2-9. Rover doet nog een poging tot 3-9 maar schiet de bal vanuit een moeilijke hoek net naast het doel.

Ineens komt toch een schitterende en snelle aanval van Helvoirt. Deze begint bij Axel, die na een goede verdediging de bal weet af te pakken van de tegenstander. Hij loopt met de bal naar voren en na een direct duel met een verdediger geeft hij een knappe bal op Bart. Bart ziet Preston al een komen lopen en geeft de bal slim door naar Preston, die snel daarop de 3-9 scoort.

Audacia laat zich echter niet afleiden door het tegendoelpunt en scoort achtereenvolgens 9 doelpunten. Zij brengen die stand hiermee op 3-18. Helvoirt is echt op dat moment zoekende. Axel scoort, door blijvende felheid, nog wel de 4-18. Maar Audacia heeft het laatste woord met een doelpunt waarmee de wedstrijd eindigt in 4-19.