Nemelaer VR1 - Helvoirt VR1 3-3

Helvoirt VR1

Groep 2 07

9 september 2018 13:45

Derby loopt deze keer beter af

Na vorige keer met 4-0 door Nemelaer van de mat afgespeeld te worden, waren we van plan om vandaag de stand binnen beperken te houden. Deze onzekerheid was voor vandaag echter niet nodig. Wat een wedstrijd! Maar vooral, wat een eerste helft. Vandaag hebben de dames van Helvoirt aan Nemelaer laten zien dat ze serieus genomen moeten worden. Na de aftrap begonnen we wat onzeker, maar het vertrouwen bleef stijgen gedurende de eerste tien minuten. Kimberley kreeg na 13 minuten een ingooi die goed bij Gaby in de voeten kwam. Gaby maakte een mooie beweging en wist de bal bij Inta te krijgen, die al naar het doel aan het bewegen was. Inta, ook wel Sprinta, dolde als een malle de kansloze vrouwen van Nemelaer voorbij en loste het schot. BAM! 0-1 voor Helvoirt. We bleven voor elkaar werken en vandaag was het geloof er wel. Wat een goed elftal waren wij vandaag. Na ongeveer 30 minuten was het geluk weer aan onze zijde en kregen we een vrije trap en het schot veranderde van richting toen de bal in de muur kwam. De bal kwam hoog in de lucht voor het doel. Met 4 vrouwen van Helvoirt stonden we met smacht te wachten om deze hoge bal zorgvuldig in het net de plaatsen. Vandaag was het Sam die op de goede plek stond. Sam wist namelijk heel beheerst de bal in het net te koppen. 0-2. Dit was voor Nemelaer niet de wedstrijd waar ze op stonden te wachten. Nemelaer had ons duidelijk onderschat door een paar aardige speelsters op de bank te laten zitten. Helvoirt nam hier gebruik van en beheerste het spel. Net voor de rust kreeg onze nieuwe speelster Yvonne, echt een Beesd trouwens!, de bal voor haar voeten. Met een enorme kracht wist zij van afstand de bal meesterlijk in het doel te krijgen. 0-3! In de rust bespraken we wat belangrijke dingen met onze nieuwe trainer Rinus. Dit mochten we echt niet meer afgeven. Helaas was Nemelaer ook niet gek en konden de sterke speelsters van de bank af laten komen. Na een paar minuten merkte we dat we het nu wat moelijker gingen krijgen. Nemelaer kwam sterker terug en kregen veel kansen. Al snel kregen we 1-3 en 2-3 om onze oren. De druk lag hoog en we zwakte wat af. Toch bleven we voor elkaar werken. Helaas was de 3-3 in de buurt. Na de drinkpauze loste een dame van Nemelaer een laf schot door het midden van het doel. Helaas kon de keeperster deze bal niet onderscheppen, 3-3. De laatste 10 minuten hebben we alles gegeven om de 3-4 nog te maken en vooral om de 4-3 te voorkomen. Uiteindelijk hebben we de wedstrijd afgesloten met een knappe eindstand van 3-3. Dames, ik ben super trots op jullie allemaal! Volgende week spelen we de laatste bekerwedstrijd tegen Viola om 12:00. We zien jullie dan.