Helvoirt 1 - Erp 1 1-5

2e klasse H

12 mei 2019 14:30

Helvoirt kan Erp nu geen pijn doen: 1-5

Erp liet in Helvoirt zien waarom het volgende week (misschien) wel kampioen gaat worden in de 2e klasse H. Voetballend en fysiek een hele sterke ploeg. Toch kwam Erp wel iets te makkelijk aan z’n doelpunten waardoor Helvoirt opnieuw onnodig een te ruime thuisnederlaag leed. Positief is wel: Helvoirt is definitief veilig.

Kan Helvoirt Erp opnieuw pijn doen? In Erp werd er nog gewonnen met 1-4, maar dat had net zo goed andersom kunnen zijn. Het was Erp die het beste startte en Ruud Delisse liet de eerste mogelijkheid noteren. Hij kreeg de bal voor z’n voeten gekopt maar schoot over. Na een kwartier spelen kwam het openingsdoelpunt dan toch toen Luuk van der Steen de voorzet van Gijs van den Boom via het hoofd van Stijn en de paal binnenkopte. Een misverstand leidde na 27 minuten de 0-2 in. Maar, dat moet gezegd, Erp gooide na dat misverstand er wel een mooie aanval uit waarbij Delisse het eindstation was, die van dichtbij intikte. Na een half uur kreeg Helvoirt dan z’n eerste mogelijkheid. Menno kopte net over. Daarna leidde Menno wel de aansluitingstreffer in. Hij zette sterk door, 3 man opzij gezet en liet Rico scoren: 1-2. Eén minuut later verraste Jochem met een vrije trap wel doelman Dennis van Ballegooij, maar de bal ging net naast. Maar net als de 2-2 in de lucht hing, scoorde Erp opnieuw. Ook nu ging daar een misverstand aan vooraf, waarna Joost van Dijk, na een één-twee, de bal achter Walter kon punteren. Vlak voor rust moest Mart de 2-3 maken, maar raakte de bal verkeerd en schoot daardoor naast. Qua spel wel een terechte tussenstand, maar Helvoirt was in balbezit wel te slordig. Het leverde meer ballen bij Erp in, dan bij iemand in een blauw-wit shirt. Ook was het in de duels niet fel genoeg.

Na rust deed Helvoirt dat wel beter, maar de defensie van Erp stond toch wel als een huis. Na een uur spelen bouwde Erp zelfs de voorsprong uit. Emiel van der Sanden kopte geheel vrijstaand de voorzet van Delisse achter Walter: 1-4. De uitslag leek opnieuw geflatteerde cijfers aan te nemen. Toch had Helvoirt de wedstrijd nog een ander gezicht kunnen geven, maar als de kans er daar toe kwam had het pech. Roel A kon op aangeven van Rico scoren maar ook hij raakte de bal niet goed en schoot daardoor over. Walter moest daarna z’n enige redding van de middag maken door met de voet Delisse van een doelpunt te houden. Daarna draaide Luke een hoekschop op de lat en redde van Ballegooij op het schot van Mart. Na 82 minuten kwam Erp ook nog op 1-5. Van der Sanden schoot na een voorzet van Marcel Claasse uit de draai de bal achter Walter. Daarna leek Tim toch nog voor de 2-5 te zorgen, maar van Ballegooij wilde van geen wijken weten en wist met een fraaie redding het schot over het doel te tikken. Erp was uiteindelijk de verdiende winnaar, maar 1-5 was toch wel enigszins geflatteerd. Na afloop kwam wel het goede nieuws dat Helvoirt definitief veilig is en daarmee is de hoofddoelstelling behaald, en dat met een team dat het hele seizoen niet eens compleet kon spelen, want in zo beetje elke wedstrijd moesten er vaak noodgedwongen wijzigingen gemaakt worden. Met name na de winterstop hadden we het zwaar met de vele blessures. In het spel was dat niet altijd zichtbaar, maar qua resultaat helaas wel, maar, we hebben het toch gered, een mooi compliment aan het hele team! Zodoende kan het de laatste 2 competitieduels rustig uitspelen, waarna onze bonus in de vorm van de nacompetitie voor een plek in de eerste klasse wacht, omdat het eerder nog de 1e periode won.

Volgende week gaat Helvoirt op bezoek bij EVVC.  Tot volgende week.