Helvoirt 1 - Volharding 1 2-3

28 april 2019 14:30

S.J.F. (Sander) Huijs

Helvoirt doet Volharding (doel)punten cadeau: 2-3 verlies

Helvoirt kreeg niet wat het verdiende. Waar de 3-2 nederlaag in Vierlingsbeek nog wel terecht was, was deze 2-3 nederlaag tegen dat zelfde Volharding onnodig. In een gelijk opgaande wedstrijd gaf Helvoirt het na rust, door 2 frommeldoelpunten en 1 strafschop, helemaal weg.

De supporters zagen bij Helvoirt maar weer eens een basisdebutant en, voor de verandering, deze keer in het doel. Walter mocht keepen omdat Remco deze week een weekje weg was geweest. Het betekend dat nu ook de enige speler die nog geen minuut miste, Remco dus, ook voor het eerst minuten mist. Walter keepte 5 jaar geleden voor het laatst in het 1e. Walter kon in de beginfase meteen aan het werk. Eerst zag hij Nino Janssen nog een vrije trap op de lat koppen, maar daarna redde hij met de voet op de inzet van dichtbij van Tim Brouwer en redde ook goed op de inzet van Kas van den Bosch. Tussen deze kansen knalde Mark Blenckers ook nog een vrije trap op de paal. Volharding begon dus goed aan de wedstrijd, maar daarna ging het gelijk op tussen beide ploegen, zonder tot een echt goede kans te komen. 5 minuten voor rust was het Helvoirt dat de score wist te openen. Mart verdiende na een goede uittrap van Walter een hoekschop en uit die zelf genomen hoekschop kopte Menno de bal fraai in de lange hoek: 1-0. Volharding de kansen, Helvoirt het doelpunt.

Na rust kwam Volharding al snel op gelijke hoogte. Een vrije trap van Blenckers viel in de kluts voor de voeten van van den Bosch die Walter wist te passeren: 1-1. De wedstrijd kwam nu echt los en beide teams maakte er een aantrekkelijke 2e helft van. Stijn kreeg een goede kopkans maar doelman Roel van Rens redde van dichtbij. Aan de andere kant kwam Volharding aan de leiding. 5 man van Helvoirt verdedigde te lief tegen 3 man van Volharding en Blenckers knalde van dichtbij binnen en liet Walter kansloos: 2-2. Het antwoord van Helvoirt liet niet lang op zich wachten. Jeroen wist na een goede actie over rechts met een uitstekende voorzet Menno te vinden die opnieuw doeltreffend raak kopte: 2-2. Toch alweer z’n 6e treffer in 5 duels tegen Volharding én z’n 75e officiële treffer in het 1e.. Halverwege de 2e helft was Stijn in het eigen strafschopgebied te laat met z’n ingreep op van den Bosch en kreeg Volharding een strafschop die door Kevin Reijnders werd omgezet: 2-3.. Helvoirt ging op jacht naar de hernieuwde gelijkmaker, maar verder dan een schot van Roel (net naast) en Menno (kopbal) kwam het niet. Helvoirt de kansen, Volharding de doelpunten. Zo speelde Helvoirt weer een prima wedstrijd, maar stond het weer met lege handen.

Volgende week is Helvoirt vrij. Op 12 mei komt koploper Erp naar Helvoirt toe, die bij ons de basis kunnen leggen voor de titel. Immers, zij zijn nog 2 zeges van de titel af. Tot over 2 weken