Helvoirt JO9-1 - Zwaluw VFC JO9-3 5-11

Helvoirt JO9-1

Zwaluw VFC JO9-3

17 november 2018 10:15

Speler: Axel, Bart, Daan, Giel, Luuk van Esch, Luuk Verschuren, Preston en Rover

Na weer een mooie overwinning uit, wordt het tijd om thuis eens de winst te gaan pakken. Dat is dit jaar nog niet gelukt. En ook deze wedstrijd tegen Zwaluw VFC wil het niet lukken. Hoewel de start van Helvoirt goed was met een snel doelpunt, liep de tegenstander snel uit en maakten onze jongens geen kans meer. Een mooi randje op de wedstrijd was wel de hattrick van Daan. Het werd uiteindelijk 5-11.

Helvoirt neemt de bal uit. De eerste 5 minuten gaat de bal over en weer als bij een pinball automaat.  De eerste kans is uiteindelijk voor Helvoirt. Met een voorzet van Luuk Verschuren, scoort de tegenstander voor Helvoirt in eigen doel (1-0).

Ook de volgende aanval is weer voor Helvoirt. Luuk Verschuren komt met een afstandsschot. De rebound wordt door Daan net naast geschoten. Een volgende poging op doel van de tegenstander gaat op de paal.

Dan is het aan Zwaluw. Een eerste kans van hen gaat er direct in (1-1). Vervolgens blijft Zwaluw aanvallen. Hoewel Preston een volgende poging uit doel houdt, scoort Zwaluw snel daarop de 1-2 en liepen zelfs verder uit naar 1-3. Giel voorkomt dat het direct daarop weer gescoord door knap een afstandsschot van Zwaluw tegen te houden. Een volgende kans van Zwaluw gaat op de lat. Maar voor de rust weet de tegenstander nog 2 doelpunten te scoren, waardoor we halverwege de wedstrijd met 1-5 achter staan.

Na de rust opent Zwaluw gelijk de aanval. Niet veel later scoren zij de 1-6 en de 1-6. Op een voorzet van Axel lukt het Daan om de 2-7 in te tikken. Het antwoord van Zwaluw is al snel twee doelpunten, wat de stand op 2-9 brengt.

Dan komt Helvoirt weer met een aanval. Preston speelt een tegenstander voorbij, geeft voor op Daan die vervolgens de 3-9 maakt. Een volgende kans voor Helvoirt is Luuk van Esch, die door de keeper van Zwaluw wordt gestopt. Vervolgens scoort Zwaluw de 3-10.

Bij een volgende kans van Helvoirt geeft Rover een mooie voorzet naar Daan, die dan zijn 3e doelpunt van de wedstrijd scoort en hiermee de stand op 4-10 zet. Toch weerhoudt dit Zwaluw er niet van om weer te scoren (4-11). De laatste aanval is voor Helvoirt. Axel speelt handig door de verdediging van Zwaluw en geeft af op Bart die uiteindelijk de eindstand op 5-11 zet.