Helvoirt JO9-1 - Den Dungen JO9-1 3-6

Helvoirt JO9-1

Den Dungen JO9-1

27 oktober 2018 10:15

Spelers: Axel, Bart, Daan, Giel, Luuk, Preston, Rover.

Helvoirt begint deze zonnige ochtend goed aan de wedstrijd. Helvoirt is veel in balbezit maar scoren lukt nog niet goed. De 1e kans is voor Axel. Via de lat komt de bal op de lijn. Jammer. Zo blijft het tot de 1e time-out 0-0 en heeft Giel, als keeper, nog weinig in actie hoeven te komen.

Rover verdedigt goed, en voorkomt hiermee dat de tegenstander scoort. Ook Giel zorgt voor een mooie redding. Den Dungen blijft voor de goal van Helvoirt maar door goede samenwerking van de verdedigers Axel, Luuk en Giel, blijft het doel van Helvoirt leeg. Hierna volgt een uitbraak van Helvoirt en krijgt Bart een kans die eindigt op de paal.

Den Dungen neemt een corner en de bal gaat over onze jongens de goal in, 0-1. Even later eigen goal van Helvoirt 0-2. Maar de jongens laten het hoofd niet hangen en zien dat er voor Helvoirt ook wel een goal aan zit te komen. Bart speelt 2 spelers voorbij maar kan deze actie niet afronden met een goal. Den Dungen vindt hierna wel het net van Helvoirt, 0-3.

Rover ruikt zijn kans, schiet op het doel maar helaas tegen de paal. Even later krijgt Helvoirt een corner, Luuk dribbelt in en scoort 1-3. Dit smaakt naar meer. Rover komt vrij te staan en maakt een mooi doelpunt 2-3. De wedstrijd blijft spannend, de gelijkmaker zit eraan te komen. Rover krijgt de kans om de gelijkmaker te scoren, maar de keeper van Den Dungen staat goed te keepen waardoor de gelijkmaker nog even op zich laat wachten.

Axel probeert het met een afstandsschot, maar deze gaat net over. Hierna wordt het weer gevaarlijk voor het doel van Helvoirt, maar Rover kan de bal van de lijn halen. Knap gedaan! De bal blijft in de buurt van het doel maar Bart werkt de bal naar voren. Daan pikt de bal op en probeert te scoren. De keeper weert de bal af waardoor deze bij Preston komt. Preston schiet op het doel maar de bal wil er maar niet in.

Bart krijgt nog een kans waarbij de bal tegen de paal eindigt. In de rebound krijgt hij nog een keer de kans en scoort nu wel. De gelijkmaker is een feit!

De jongens hebben hard gewerkt om van een 0-3 achterstand terug te komen naar 3-3. Den Dungen pakt nu weer zijn kansen. Deze worden goed benut, want in korte tijd scoren zij hun 4e en 5e doelpunt. Giel voorkomt door goed te keepen de 6e tegengoal maar moet even later toezien dat Den Dungen de eindstand op 3-6 zet.

Goed gevoetbald jongens en het was een mooie wedstrijd om naar te kijken