Helvoirt VR1 - Teisterbanders VR1 6-2

Teisterbanders VR1

3e klasse E

7 april 2019 12:00

Op deze zonnige zondag mocht Helvoirt in het rood aantreden tegen Teisterbanders. Vorige week zijn wij bij Teisterbanders op bezoek geweest om een inhaalwedstrijd te spelen.  Toevallig mochten wij deze week opnieuw een potje voetballen tegen deze tegenstander, maar nu gelukkig wel thuis. De Teisterbanders komen namelijk uit een dorpje, iets met zaath ofzo [Kerk-Avezaath red.], 35 minuten hier vandaan. Vorige week had Helvoirt het in de eerste helft moeilijk. We konden het net niet vinden. De tweede helft daarentegen ging er wat anders aan toe. In ongeveer 5 minuten wist Helvoirt drie keer te scoren en de wedstrijd werd met 5-0 gewonnen.
Vandaag gingen de dames dus weer met goede moed de wedstrijd in. Het doel van vandaag: de eerste helft zoveel mogelijk scoren en de wedstrijd al beslissen.
Na 12 minuten was de 1-0 al een feit. Hilde gaf de bal voor op Fleur en die kopte de bal in het netje. Een slechte keeperbal werd daarna door Sam onderschept. Sam probeerde de bal straks voor de goal te geven maar Fleur kon hier net niet bij. Inta probeerde daarna nog op goal te schieten maar de keeper van de Teisterbanders wist deze bal met een duik knap eruit te houden. Beide teams kregen weinig kansen maar Helvoirt was de beter partij. Ondanks dat Teisterbanders onderaan de ranglijst staan, voetbalden ze echt niet slecht. Na een half uur kwam een diepe pass goed uit voor Inta die door kon lopen richting goal. Ze kapte de verdediger uit en loste met links een schot op goal. Helaas werd deze weer door de keeper uit het doel gehouden. Jolein kreeg kort daarna de bal en ook zij loste het schot op goal. Dit keer met meer rendement en de 2-0 Was een feit. Nu kon onze aanvoerster dan ook eindelijk een doelpunt op haar naam zetten voor dit seizoen, deze had ze dik verdiend. Helvoirt kwam steeds meer beter in de wedstrijd. Samantha maakte een actie op rechts, speelde haar man uit en gaf voor op Kimberly. Helaas schoot Kimberly deze bal net links langs. De verdediging in het middenveld van Helvoirt stonden als een huis en de Teisterbanders kregen daarom ook geen kans om bij Lieke in de buurt te komen. Kort voor rust speelde Sam weer haar spel langs de lijn en probeerde op goal te schieten. De keeper stootte deze bal weg. Hilde ging voor 100% voor deze rebound en schoot de bal met een flinke snelheid in de linker kruising. 3-0! In de rust liet Rinus merken dat hij erg tevreden was over de dames. De tweede kregen de Teisterbanders een kans voor goal. Een van de tegenstanders kopte de bal knap in de linkerhoek. 3-1. Helvoirt liet het hier niet bij zitten en maakte daarom ook al snel daarna de 4-1. Dit keer was het Fleur die met een afstandschot het net wist te vinden. Na 20 minuten was Fleur dichtbij haar derde treffer maar helaas ging deze net rechts langs de paal. De temperatuur begon te stijgen en ook het fluitje van de scheids begon wat warmer te worden. Een overtreding van de Teisterbanders werd dan ook afgestraft met een gele kaart. Vorige week hadden we al gezien dat de spits van de tegenstanders wel kwaliteit bezat. Vandaag liet ze dit dan ook wederom zien. Ze speelde onze verdediging uit en wist de 4-2 te maken. Helvoirt zwakte wat af en we wisten kansen niet meer goed af te maken. Nadat de tegenstander wat schoten op goal had gelost, werden we wat scherper. Samantha maakte weer een actie op rechts en schoot via de keeper de bal in het doel. 5-2. Een paar minuten voor rust brak Samantha uit en ging in volle snelheid richting goal. De verdediger van Teisterbanders zat met haar handen in het haar en probeerde nog een laatste sliding te maken om een doelpunt te voorkomen. Deze sliding was echter niet op de bal en de scheids legde de bal op de stip. Sam nam deze penalty en schoot hem beheerst rechts onder in het doel. 6-2. Met deze stand floot de scheids de wedstrijd af en konden de dames van Helvoirt weer 3 punten op de ranglijst bijschrijven. De tweede plek in de competitie is nog steeds voor ons. Volgende week spelen we uit tegen Uno Animo om 12.00. Tot dan!