Wilhelmina Boys VR1 - Helvoirt VR1 3-2

Wilhelmina Boys VR1 (zon)

Helvoirt VR1

3e klasse E

28 april 2019 10:00

Vandaag stond er weer een belangrijke wedstrijd op het programma voor de dames van Helvoirt. Vandaag moest er namelijk worden gestreden om de tweede plek in de ranglijst. Een tweede plek zou ons nog een periode op kunnen leveren omdat FC Tilburg de eerste periode heeft gepakt en hoogstwaarschijnlijk kampioen gaan worden. De eerste periode wordt dan dus toegekend aan de tweede plek. Bij winst zouden wij de tweede plek behouden en verlies zou ons zeker niet goed doen. Genoeg reden om vandaag weer volle bak te knallen met zijn allen. Beide teams begonnen sterk en de eerste vijf minuten was gelijk duidelijk dat dit een felle wedstrijd ging worden. Na 10 minuten wist een van de tegenstanders Inta goed te pakken en dus moest het spel even stil worden gelegd. Gelukkig kon Inta toch door en werd er fel door gevoetbald. Er werden door beide partijen wat kleine kansen gecreëerd maar echte kansen waren er nog niet. Na 25 minuten kreeg Helvoirt een corner die net niet in het netje ging. Hieruit werd een tweede corner gewonnen en na wat getreuzel wist Inta deze in de rechterhoek van de keeper te plaatsen. 0-1 voor Helvoirt! Na dit doelpunt kregen onze dames meer geloof en dat werd in het spel wel duidelijk. Een vrije trap van links werd door Ivonne richting de verre tweede paal geschoten, Samantha kopte deze langs maar het gevaar was er. De verdediging van Helvoirt stond weer goed. Kelly wist veel goede aanvallen te stoppen en Anouk wist haar tegenstander, die overigens een kop groter dan haar was, goed in toom te houden. Melissa en Ivonne maakte de verdediging compleet en wisten het spelletje weer goed mee op te bouwen. Ivonne wist na 35 minuten de bal goed mee te nemen en passte naar Inta. Inta wist deze bal diep bij Samantha te plaatsen die deze vervolgens voorlegde, Ivonne schoot deze bal maar helaas zat de keeper hier bij. Kort hierna kwamen Wilhelmina Boys in aanval en een voorzet werd nog net door Jolein goed voor de goal weggehaald. Hierna was Helvoirt weer aan zet en een schot werd door Inta op de paal geschoten. De kansen waren er zeker vandaag. Helaas mocht het voor ons niet baten en werd een corner na 40 minuten door de tegenstander in ons netje gekopt, 1-1. Met deze stand gingen we de rust in. In de kleedkamer werden wat dingen besproken en wat enkels ingetaped. Rinus liet de dames weten dat wij deze wedstrijd absoluut niet hoeven verliezen en dat we vooral niet te veel met de bal moeten gaan lopen. De tweede helft werd het spelletje weer netjes opgepakt. Na ongeveer een uur op de klok kon Samantha door een pass van Jolein in actie komen langs de rechterflank. Ze gaf deze bal mooi over de grond voor en Gaby wist deze bal beheerst binnen te schieten. 1-2. Een paar minuten laten vlagde peter voor buitenspel, helaas liet de scheids het spel gewoon doorgaan en wisten de tegenstanders de 2-2 te maken. Hierdoor waren alle opties weer open en was de wedstrijd nog niet gespeeld.  Na 65 minuten werd een inzet van Wilhelmina Boys goed door Lieke uit de goal gehouden. De bank kreeg ondertussen last van hun hart. Wat een spannende wedstrijd! Wilhelmina boys werd sterker en creëerden meerdere kansen. In de 84e minuut wisten ze dan ook de 3-2 te maken. In de laatste minuten waren we sterker en hebben we alles gegeven om de gelijkmaker te maken. Het was spannend tot het einde en helaas moesten we zonder punten naar huis. Erg balen maar volgende week gaan we weer voor de winst, dan spelen we om 12.00 uur thuis tegen DSC.