Helvoirt VR1 - DESK VR1 3-0

DESK VR1 (zon)

3e klasse E

10 februari 2019 12:00

Vandaag moest het gebeuren, de eerste competitie wedstrijd liep Helvoirt een flinke nederlaag op bij Desk waardoor vandaag gewonnen moest worden. Desk begon sterk en Helvoirt kwam de eerste 10 minuten niet aan voetballen toe. Naarmate de wedstrijd vorderde, werd Helvoirt sterker en dit resulteerde in veel kansen. De verdediging van Desk wist elke keer nog net het netje vrij te houden. Door een miscommunicatie in de verdediging van Desk, kwam de keeper ver uit waardoor Sam netjes via een moeilijke hoek wist te scoren 1-0.
De laatste minuten van de eerste helft raakte fleur geblesseerd, Kimberly kwam daarvoor in de plaats.
In de rust wisten we dat we er nog lang niet waren. Met felheid en concentratie begonnen we de tweede helft.
Beide partijen gingen er weer vol voor, daardoor werden er een paar gele kaarten getrokken. Gelukkig bleef Helvoirt er met hun hoofden bij en viel de 2-0 al erg snel. Een mooie zuivere bal van Jolein kopte Inta mooi binnen. Helvoirt bleef sterk en kreeg nog verschillende kansen, ook DESK creëerde verschillende kansen maar de verdediging bleef sterk. Waardoor een echt goed schot op doel er niet van kwam.
Na een valpartij van Inta in de 16 kregen we een penalty en deze gunde we natuurlijk Ivonne toe. Ivonne onze penaltykiller schoot deze beheerst in 3-0.
Einde wedstrijd