Wilhelmina VR1 - Helvoirt VR1 1-5

Helvoirt VR1

3e klasse E

17 februari 2019 12:00

Op deze zonnige dag mochten wij om 12 uur aantreden tegen Wilhelmina VR1. Aan het begin van het seizoen hebben we thuis punten laten liggen tegen Wilhelmina door met 2-2 gelijk te spelen. Vandaag was het dus de bedoeling om wel 3 punten mee naar huis te nemen. Deze wedstrijd is tevens ook een belangrijke wedstrijd voor de tweede periode van het seizoen. Omdat we 3 uit 3 keer winst hebben gepakt gedurende de tweede periode, zouden we goede zaken doen als we deze wedstrijd te winnen. Iedereen was daarom ook gemotiveerd om aan deze wedstrijd te beginnen. Aangekomen bij Wilhelmina begon de dag wat moeizaam en konden we pas laat beginnen met inlopen. Ondanks alles gingen de meiden goed de warming up in. Na het eerste fluitsignaal ging Helvoirt gelijk in de aanval. Helaas werkte dit in ons tegendeel en ging een afstandsschot van Wilhelmina na een paar minuten al strak beneden in de rechterhoek van Lieke. Helaas heeft Lieke geen armen van 2 meter en stonden we dus al binnen 5 minuten met 1-0 achter. Na het doelpunt werd er wat op en neer gehobbeld. De druk werd steeds hoger voor de dames. Na ongeveer een kwartier bleef Helvoirt kansen creëren en werd er veel op de helft van Wilhelmina gevoetbald. In de 20e minuut gaf Jolein een mooie steekpass op Inta. Inta rende tussen een paar man door en schoot de bal van een afstand links in de hoek. De keeper van Wilhelmina was kansloos, 1-1. De strijd was nog lang niet gestreden en Wilhelmina bleef proberen een aanval op te zetten. De verdediging van Helvoirt stond echter sterk in hun schoenen zoals altijd en werkte deze ballen mooi weg. Aanvallen werden van beide kanten opgezet en we waren erg gewaagd aan elkaar. Toch kregen wij de betere kansen maar werd veel gefloten voor buitenspel. Ook Isa kon een actie een op een op de keeper net niet afmaken. Ook een schot van Inta ging net over. Na 35 krijgt Helvoirt een corner en ook deze bal word tot 3 keer toe door Wilhelmina uit het net gehouden. Uiteindelijk werd de 1-2 dan toch waarheid gemaakt. In de 43e minuut krijgt Helvoirt een vrije trap van ongeveer 25 meter. Inta was bereid om deze bal te nemen en schoot deze heel erg mooi in de rechter bovenhoek. Met deze gunstige stand gingen we de rust in. Tijdens de rust gaf Rinus nog een paar goede tips en werd er overlegd welke puntjes nog wat verbeterd konden worden. De tweede helft werd er iets minder fel gevoetbald vanuit beide kanten. Samantha creëerde nog een kans door goed weg te draaien van haar tegenstander en over de rechterflank een sprint te trekken. De voorzet werd lichtelijk onderschept door de keeper en Isa kon hier helaas net niet meer bij. Aan de andere kant van het veld stond Lieke lekker in de zin te genieten van het weertje. De pogingen tot aanval van Wilhelmina werden vrijwel allemaal in de vroege fase door Kelly Melissa Janneke en Ivonne gestopt. Helvoirt was zeker de betere partij en dit resulteerde in de 65e minuut in ons voordeel. Sam passeerde de keeper met een mooie actie en schoot met inta aan haar linkerzijde de bal in het netje. 1-3 voor Helvoirt. Wilhelmina gaf helaas de moed nog niet op. Een speelster van Wilhelmina trok een snelle sprint over de rechterkant en gaf de bal voor. Deze gevaarlijke bal werd echter na een paar slagen en stoten door de verdediging weggewerkt. Na 30 minuten dacht Wilhelmina met een geheim wapen te komen door de keeper in de spits te zetten. Dit was natuurlijk niet zo slim want Sammie zette haar wapen weer in en rende langs de lijn. De voorzet werd door Sam recht voor de goal gegeven en Isa kon deze zo de goal intikken. Met een 1-4 stand werd de wedstrijd voortgezet. Dit gingen we dus echt niet meer afgeven. Ivonne probeerde nog haar 5e goal van het seizoen te maken door een actie in te zetten en 3 man voorbij te spelen. Helaas werd ze door een overtreding van een goal weerhouden. De vrije trap werd door Inta in de muur geschoten. Toch wilde Ivonne het nog een keer proberen en ging ze weer volle bak naar de goal toe. Helaas kwam ze niet ver genoeg om zelf het schot te lossen en passte ze de bal erg knap door een paar speelsters heen naar Inta. Deze wist de bal weer mooi in het netje te plaatsen. Met een mooie 1-5 stand floot de scheids de wedstrijd af. Met deze overwinning zijn we weer een stapje dichter bij de tweede periode. Tevens is dit de 8e overwinning op rij in de competitie. Iets om zeker trots op de zijn! De aankomende weken kunnen jullie helaas niet genieten van het voetbal van dames 1. 10 maart spelen we weer een wedstrijd tegen de buren, VCB. Dit beloofd ook een spannende wedstrijd te worden....