Helvoirt VR1 - Uno Anino VR1 3-2

Uno Animo VR1

3e klasse E

9 december 2018 12:00

Op een regenachtige zondag stond Uni Animo op het programma. Gedurende de warming up en de start van de wedstrijd begon het steeds harder te regenen. Het veld was nat en de bal rolde steeds hard door. Uni Animo begon heel fel maar door een verkeerde pass was het Inta die met een afstandsschot de keeper te slim af was: 1-0. Niet veel later was daar Uni Animo met een grote kans, gelukkig kon Melissa de bal nog weg werken. Het spel ging beide kanten op, door het natte veld gleden veel ballen door waardoor mooi voetballen lastig was. Samantha wist de bal te veroveren van de tegenstander en tikte deze door naar Inta. Inta gaf vervolgens een goede diepe pass op Samantha en na goed doorlopen op de keeper wist ze de bal met nog een laatste tikje te scoren: 2-0. Uni Animo groeide gedurende de wedstrijd maar wist dit nog niet om te zetten in doelpunten. Ze wisten een corner niet goed weg te werken waardoor Ivonne een goede schietkans kreeg, het was Inta die de bal in de rebound van 25 meter in het netje wist te schieten: 3-0. Ons laatste kwartier van de eerste helft was niet meer zo sterk en de tegenstander brak steeds meer door. Alleen creerde ze verder weinig kansen.
Na de rust kwam Uni Animo scherp uit de startblokken en werd helvoirt verrast door een snel tegen doelpunt die links in het netje belande: 3-1.  We dachten Uni Animo te gemakkelijk af te wimpelen wat resulteerde in een 3-2. Helvoirt kakte in waardoor zij steeds meer kansen kregen en wij moesten het hebben van snelle uitbraken maar helaas ontstonden hier geen doelpunten door. Het kon nog zeker 2 kanten op gaan of een overwinning voor Helvoirt of een gelijk spel. Gelukkig hebben we met het team gestreden voor de overwinning en zijn de punten in Helvoirt gebleven.

Nu de winterstop in, in februari zijn we er weer.

Dames 1