Helvoirt VR1 - Hilvaria VR1 6-2

3e klasse E

19 mei 2019 11:00

H.P.G. (Harko) Kremers

Vandaag stonden de dames van Hilvaria op het programma. Hilvaria dames 1 staat 8e in de ranglijst en deze team moesten we zeker niet onderschatten omdat ze bovenaan staan in de laatste periode. Op verzoek van de tegenstander was de aanvang van wedstrijd verzet van 12.00 naar 11.00. Tijdens de warming up kwamen de dames erachter dat het vandaag toch wel erg benauwd was. Gelukkig was het erg bewolkt waardoor we minder last hadden van de zon. Na het fluitsignaal begonnen de dames sterk aan de wedstrijd. Na 12 minuten kregen we een corner. Fleur nam de corner en de bak kwam goed voor de goal. Na wat schoppen, koppen en tobben, kreeg Gaby de bal uiteindelijk in het netje. 1-0. Twee minuten later kregen de tegenstanders een corner en deze wisten ze bij ons in het netje te koppen. 1-1. In de 18e minuut was het weer Fleur die de bal goed voor de goal wist te geven. Samantha probeerde deze bal in het netje te koppen maar helaas kon de keeper deze er nog uit stompen. Ondanks dat we sterker waren, hadden we moeite met scoren. Na 25 minuten hadden we even tijd om wat te drinken. Hierna werd het spel van de dames uit Helvoirt alleen maar beter en er werd goed gecombineerd. In de 38e minuut kon Inta vanaf het middenveld een diepe bal geven op Samantha. Sam nam deze bal aan en schoot deze vervolgens in de linkerhoek van de keepster. 2-1. Een paar minuten voor de rust was het weer raak, Inta gaf vanaf links de bal voor en Fleur wist de bal voor de keeper weg te halen en in het net te plaatsen. 3-1. Een minuut of 3 voor rust kreeg Hilvaria een vrije trap buiten de 16. Helaas kon Lieke net niet bij deze bal en ging hij over haar heen het netje in. 3-2. Hierna kwam Ivonne in actie en speelde een paar tegenstanders voorbij. Ze loste het schot op goal en hiermee maakte ze de 4-2. Met deze stand gingen we de rust in. Tijdens de rust werd er lekker ranja gedronken. De tweede helft begonnen de dames weer goed aan de wedstrijd en het combinatiespel werd weer opgepakt. Na een goede actie wist Ivonne de bal voor de krijgen. Fleur nam deze bal op de slof maar deze ging helaas net over. Nog geen minuut later wist Inta de bal met links voor te geven op Hilde. Hilde tikte de bal goed binnen en het is 5-2. Hilde zat er lekker in. In de 70e minuut schoot ze de bal uit de lucht in de rechterhoek. 6-2. Het spel werd steeds beter en er werd door de dames goed overgetikt. We kregen veel kansen en de keepster van Hilvaria had het er maar druk mee. In de 75e minuut kregen we een corner en weer nam Fleur deze bal. Inga probeerde de bal strak in de goal te koppen. Een tegenstander kopte deze bal er weer uit en Inta probeerde het voor een tweede keer. Helaas werd deze bal weer door dezelfde tegenstander uit het doel gekopt. Hilvaria kon een paar keer door een lange bal richting het doel komen. Gelukkig stonden Anouk, melis en Kelly sterk te verdedigen en kon Hilvaria de tweede helft niet scoren. Het zat ons niet mee de tweede helft. Ballen werden op de paal en de lat geschoten en het netje wilde niet genoeg wapperen. Met een 6-2 eindstand werd de wedstrijd afgefloten. Volgende week spelen we de laatste wedstrijd om 10.00 tegen de koploper/kampioen FC Tilburg. Volgende week is het brunch in de kantine en daarna kunnen we gezellig met z’n allen het seizoen afsluiten tijdens een mooi feestje. Tot dan!