Uno Animo VR1 - Helvoirt VR1 6-0

Helvoirt VR1

3e klasse E

14 april 2019 12:00

Vandaag stond er een spannende wedstrijd op het programma voor de dames van Helvoirt. Thuis konden wij van deze tegenstander maar amper met 3-2 winnen. Met een erg uitgedund team vertrokken we om 10.30 richting loon op zand. Helaas moesten we een aantal basisspeelsters missen en ook hadden een paar dames wat pijntjes die niet echt bevorderend waren om vandaag met winst naar huis te gaan. Toch waren we niet van plan om vandaag punten te verliezen en gingen daarom ook met goede moed de wedstrijd in. De opstelling van vandaag: Lieke in het doel,  Melissa, Kelly, Anouk en Janneke in de verdediging. Gaby, Jolein, Ivonne en geertje op het middenveld en als laatste Fleur en Anouk de Moor aan het front. Het eerst kwartier was het nog niet duidelijk wie er nu de beter partij was. Uno Animo kwam echter steeds beter in de wedstrijd en konden een paar keer op goal schieten. Gelukkig wist Lieke deze ballen uit het doel te houden. Helaas mocht het na 25 minuten niet baten en kon Uno animo op een 1-0 voorsprong komen. Kort hierna kon Uno animo weer in actie komen en stonden we na een half uur met 2-0 achter. Na dit doelpunt had Helvoirt moeite om de draad weer op te pakken. Helaas konden we niet veel kansen creëren en verloren we duels. Ondanks dat probeerden we met zn allen te knokken en gaven we niet op. Kort voor rust kregen we toch weer een tegenslag. Een corner werd door verschillende speelsters lullig in het net gekopt. In de rust werden wat dingen besproken en de tweede helft was een kwestie van overleven. Gedurende de wedstrijd moesten we nog kampen met wat pijntjes en een paar bloedneusjes. Gelukkig zijn onze dames geen watjes en voetbalde we gewoon door. Na een uur spelen hadden we weer pech en stonden we met 4-0 achter door een eigen goal. Toch gingen de kopjes niet hangen en werd er nog gestreden voor een doelpunt. De tegenstander zat echter erg goed in de wedstrijd en individueel waren ze erg technisch. Een diepe steekpass werd door de spits van Uno animo goed afgemaakt in de linkerhoek en toen stonden we met 5-0 achter. Hierna werd ook zelfs nog de 6-0 gemaakt. Met deze stand floot de scheids de wedstrijd af. Laten we deze wedstrijd snel vergeten en over twee weken weer voor de volle winst gaan. Op zondag 28 april spelen we uit tegen onze concurrent Wilhelmina boys. Tot dan!