OJC Rosmalen VR2 - Helvoirt VR1 0-4

Helvoirt VR1

3e klasse E

25 november 2018 10:00

Op deze vroege zondagmorgen stonden de dames van OJC Rosmalen op het programma. OJC was weliswaar de hekkensluiter in de ranglijst maar toch gingen we er niet vanuit dat we de 3 punten cadeau zouden krijgen.
De wedstrijd begon niet al te sterk vanuit onze kant. We konden elkaar niet goed vinden op het veld waardoor we regelmatig balverlies leden en OJC kansen kreeg om te gaan voetballen. Rond de 25e minuut was het dan toch Gaby die Helvoirt op een 0-1 voorsprong bracht. Gaby kreeg een mooie pass vanuit het middenveld en liep door naar de keeper, het eerste schot werd eruit gehaald door de keeper maar Gaby zat er goed bij en wist de bal alsnog in het netje te plaatsen. Hoewel OJC de eerste helft dus regelmatig profiteerde van onze verkeerde passes kwamen zij wel wat meer aan spelen toe maar grote kansen op goal creëerden zij niet.

De 2e helft moest anders, 0-1 was wel voldoende maar de manier waarop we speelden kon vele malen beter. Met een paar wissels in de opstelling gingen we van start. We hadden in de rust besproken om verder door te schuiven naar voren en ze niet de kans te geven van achteruit op te bouwen. En dit werd beloond. Tijdens een keeperbal kwam de bal via via terecht bij Inta, Inta bewaarde goed de rust en stuurde Sam de ruimte in. Sam liep met een man in haar rug op de keeper af en schoot hem beheerst binnen, 0-2. Dit gaf moed om door te zetten dus dat deden we ook. De backs van OJC waren niet snel genoeg voor onze buitenspelers waardoor we meerdere kansen creëerden. Tijdens een voorzet van Helvoirt ving een verdediger in de 16 met haar arm de bal op, penalty! Sam ging achter de bal staan en deed wat ze moest doen, 0-3. Met nog ong 20 min op het scorebord kregen we wat meer grip op de wedstrijd. We durfden wat meer te spelen, maakten soms mooie combinaties en de kansen waren dan ook meer voor Helvoirt. Tijdens een ingooi kwam de bal via een tegenspeler bij Ivonne in haar voeten. Ivonne wist goed rust aan de bal te houden, haalde uit en wist de korte hoek netjes te vinden, 0-4. In de laatste paar minuten kwam OJC nog een keer voorbij de verdediging maar was de paal onze redding. Ondanks dat we voetballend vandaag niet helemaal ons eigen spel speelden en eigenlijk beter kunnen dan we vandaag hebben laten zien, zijn de 3 punten toch weer voor Helvoirt. We zetten onze winnende reeks voort en hopen volgende week tegen Teisterbanders weer op een overwinning!