Helvoirt VR1 - VCB VR1 0-1

VCB VR1 (zon)

3e klasse E

10 maart 2019 12:00

Vandaag stond ons een belangrijke wedstrijd te spelen. VCB stond namelijk net als ons bovenaan voor de periodetitel. Dit beloofde een spannende wedstrijd te worden.
De eerste paar minuten kregen we al een mooie kans. Vanuit de corner hield VCB de bal uit de 16. Betty zag dit en greep haar kans op goal: helaas net langs de paal.
Maar ook VCB kreeg een paar minuten een kans vanuit een vrije trap, die onze verdediging uithield. De eerste 10 minuten kwamen van beide partijen kansen, die niet benut werden.
Na 12 minuten kregen we een kans vanaf de rechterkant. Betty liep naar de achterlijn en gaf de bal voor op Ivonne. Ivonne benutte deze kans, maar helaas kwam de bal in de handen van de keeper. Een paar minuten later kreeg ook VCB weer een kans, maar ook deze werd door hun niet benut.
In de 25e minuut kwam Samantha in de aanval en schoot de bal voor, helaas hadden we weer geen geluk.
Maar 5 minuten later kwam Jolein aan de bal en maakte een mooie actie. Zij schoot de bal naar Inta die een doelpunt maakte: maar jammer genoeg werd deze afgekeurd door de scheidsrechter. Hierna hebben we nog veel kansen gehad, maar het mocht helaas niet baten.
Net voor rust kreeg VCB een kans, Lieke pakte de bal mis en de verdediging kreeg de bal deze keer niet weg... 0-1 VCB. Met deze stand gingen we de rust in.

In de rust kregen we een peptalk van Rinus en gingen vol goede moed de 2e helft tegemoet. De eerste 10 minuten hebben we veel op de helft van VCB gespeeld en een aantal kansen op doel gehad. Het was erg lastig om de pijlen waar de bal heen ging, door de flinke wind. Dit zorgde er onder andere voor dat de bal niet de goede kant op ging.
In de 35e minuut kregen we een vrije trap van Ivonne. Zij schoot hem mooi in de 16, maar helaas had de keeper van VCB hem te pakken.
Hierna kreeg VCB weer een grote kans op onze helft, maar ook deze zat er niet in. De rest van de 2e helft bestond uit nog een aantal kansen maar werden niet benut.
Helaas had de wind deze helft overmacht over ons spel. De bal waaide vaak uit, waardoor we bijna net zo veel als het ingooien als aan het overspelen waren. Hierbij was de wind in het voordeel van VCB. De wind ging langzaam op storm lijken en met zulke heftige windstoten was het voor VCB makkelijker een voorsprong te verdedigen dan voor ons om te scoren.
Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een blijvende uitslag van 0-1.