Helvoirt VR1 - DSC VR1 6-3

DSC VR1

3e klasse E

5 mei 2019 12:00

Vandaag stond DSC op het programma voor de dames van Helvoirt. DSC VR1 staat 8e in de ranglijst en behoort hierdoor tot de middenmoot van de derde klasse. Dit betekent echter niet dat wij deze wedstrijd gewoonweg zouden gaan winnen. De dames van DSC hebben erg gevarieerde uitslagen laten zien en het feit is dat ze ook van onze grote concurrenten hebben gewonnen. Meer reden voor ons om deze tegenstander niet te onderschatten. Helaas moesten we het vandaag weer met maar 12 speelsters doen en zaten we dus weer dunnetjes in de wissels. Ter ondersteuning vulde Isa van dames 2 onze bank aan nadat ze haar eigen wedstrijd bij dames 2 had gespeeld. Vorige week raakte Inta geblesseerd en ook Janneke, Betty en Aafke lopen al een tijdje met blessures. Achterin begonnen we vandaag met Melissa, Kelly, Ivonne en Anouk. Op het middenveld Kimberly, Gaby, Jolein en Hilde. Voorin Fleur en Sam. Voor de wedstrijd moesten eerst nog even de shirts omgewisseld worden omdat de tegenstander een donkerblauw tenue droeg. Na het fluitsignaal begonnen we sterk maar moesten we even wennen aan de lange ballen van DSC. Na 5 minuten kregen ze door een lange bal een schot op goal. Lieke zat hier goed bij En de bal ging net over. Na 10 minuten kregen wij een grote kans en helaas werd deze twee keer op rij door de keeper gestopt. Kort hierna werd net buiten de 16 een overtreding gemaakt op Sam, helaas ging deze vrije trap over. De dames van DSC maakte redelijk wat overtredingen en dat resulteerde in de 20e minuut in een vrije trap een aantal meter buiten de 16. Na wat koppen en schoppen kwam de bal voor Hilde haar voet. Hilde haalde uit en de bal ging strak over het veld en werd van richting veranderd door een tegenstander. De keeper van DSC keek deze bal de goal in en de 1-0 was een feit. Na 24 minuten werd Kimberly tegen haar knie geschopt en moest het spel even stil worden gelegd. Gelukkig kon Kim daarna gewoon weer voetballen en konden we weer proberen om kansen te creëren. We waren sterker in het spel en in de 28e minuut kreeg Fleur de bal op links. Deze speelde de bal strak voor de goal en Sam tikte deze bal beheerst in de linker hoek van de keeper. 2-0. Ook DSC kreeg wat kleine kansen maar onze verdediging stond weer als een huis. Het spel speelde zich vooral af op de helft van DSC. Na een half uur spelen, zwakte we een klein beetje af en DSC kreeg daardoor een echte kans. Met heel veel geluk ging de bal op de onderkant lat en rolde deze niet over de lijn. Kort hierna had DSC hetzelfde geluk en schoten wij op de paal.
Met een 2-0 gingen we de ruststand in. In de kleedkamer werd het een en ander besproken en hierna begonnen we weer met volle moed aan de tweede helft. DSC kwam iets sterker uit de kleedkamer en we hadden daarom ook meer moeite om kansen te creëren. Er werd door beide teams fel gevoetbald en hierdoor moest de scheids ook redelijk vaak fluiten voor overtredingen. In de 53e minuut kregen we weer een vrije trap buiten de 16. Nu was het Ivonne die deze bal ging nemen. Ze wist deze bal met volle kracht in de rechter kruising te plaatsen. wat een goal!! 3-0. We bleven scherp voetballen en DSC kon weer amper op onze helft komen. Ongeveer 10 minuten voor tijd kregen we een corner. Fleur nam deze corner en een speelster van DSC maakte een eigen goal. 4-0 voor Helvoirt. Hierna werd Sam gewisseld voor Tamara en dit bleek een gouden wissel te zijn. Een paar minuten laten nam Tamara namelijk de bal mee over de rechterflank en wist een strakke voorzet te geven op Gaby. Gaby plaatste deze bal beheerst in de linkerhoek. 5-0. Hierna waren we iets minder scherp en hier maakt DSC dan ook gebruik van. Een aanval kon afgemaakt worden en de stand kwam op 5-1. De scherpte kwam hierdoor helaas niet terug en daarom was DSC ook in staat om de 5-2 te maken. Een paar minuten voor tijd kregen we weer corner en Fleur nam deze. De bal kwam mooi voor de goal door Fleur en Ivonne wist deze bal in het net te krijgen. 6-2. Nog geen minuut later kregen we er nog een om onze oren en stond het 6-3. Met deze stand floot de scheids de wedstrijd af.