Bergeijk VR1 - Helvoirt VR1 5-1

Helvoirt VR1

3e klasse E

12 mei 2019 12:00

Vandaag moesten de dames van Helvoirt uit voetballen in Bergeijk. Bergeijk staat vierde in de ranglijst en staan maar 3 punten onder ons. Met nog maar 3 wedstrijden te gaan, blijft het dus nog erg spannend in de competitie. Het kampioenschap voor FC Tilburg is wel duidelijk. De tweede plek is waar het voor een aantal teams nog om draait. Deze tweede plek is belangrijk omdat de eerste periode aan dit team zal worden toegekend. Vandaag moesten wij dus weer vechten om de tweede plek te behouden. Met nog steeds een hele boel blessures gingen we met 13 man richting Bergeijk. Isa en Anouk kwamen ons versterken vanuit dames 2 en de meisjes onder 17. Achterin begonnen we met Anouk, Kelly, Ivonne, Melissa en Lieke in de goal. Op het middenveld Hilde, Jolein, Gaby en Isa. Voorin Sam en Fleur. Op de bank Geertje, Anouk de moor en Kimberly. Na het fluitsignaal begonnen beide teams een beetje zoekend aan de wedstrijd. De zon was erg fel en daarom was het af en toe moeilijk om hoge ballen goed aan te nemen of weg te schieten. De dames groeide steeds meer in de wedstrijd en na ongeveer een kwartier spelen kregen we dan ook onze eerste echte kans. Een pass van Hilde werd door Sam meegenomen op rechts. Het schot van Sam ging net voorlangs en helaas kon niemand deze nog inlopen. De wedstrijd bleef spannend omdat we Bergeijk te veel ruimte gaven waardoor ze ook samen konden spelen. Onze verdediging stond sterk te voetballen maar helaas kon een inzet van de tegenstander niet worden gestopt. In de 25e minuut kregen we dan ook de 1e tegengoal om onze oren. Een voorzet kon door de tegenstander in de rechterhoek worden gekopt. We lieten Bergeijk te veel spelen en dat resulteerde 6 minuten later in een 2-0 achterstand. We mochten de kopjes niet laten hangen en we bleven kansen proberen te creëren. We hadden moeite om te voetballen en de eerste helft ging daarom ook moeizaam. In de rust werd besproken dat we iets feller moesten gaan voetballen en dat we moesten proberen om de duels te winnen.  Na ongeveer 25 minuten werden we eindelijk beloond en kon Gaby een rebound inschieten. 2-1. Deze aansluitingstreffer was van korte duur en helaas kregen we nog geen minuut later de 3-1 tegen. Ook de 4-1 viel al snel daarna en we hadden het even moeite om onszelf weer bij elkaar te rapen. We kregen dan ook nog de 5-1 tegen. Toch pakte de dames ondanks deze tegengoals het spel weer op en duels werden gewonnen. Ook Lieke had een paar goede reddingen. Een schot van Fleur en een schot van Ivonne lieten de bank in volle spanning. Voor ons vlogen ze erin maar helaas gingen ze beide net over. Het zat de dames echt niet mee. Ongeveer tien minuten voor tijd kregen we een vrije trap buiten de 16 en Ivonne schoot deze hard laag richting de goal. De keeper kon deze bal stoppen en helaas kon Fleur de weggestompte bal niet in het netje krijgen.  Met een 5-1 eindstand floot de scheids af. Helaas konden we niet winnen vandaag dames maar jullie hebben hard gewerkt. Volgende week spelen we om 12.00 thuis tegen Hilvaria.