GVV'63 JO9-1 - Helvoirt JO9-1 3-9

GVV'63 JO9-1G

Helvoirt JO9-1

24 november 2018 8:30

Op de vroege ochtend staan we klaar voor vertrek naar Gameren waar we de wedstrijd spelen tegen GVV’63 JO9-1.

De jongens hebben nog iets goeds te maken naar de blamage van vorige week waar ze met slecht voetbal hadden verloren. De jongens hebben zin in om een mooie pot te voetballen, en dat is ook te merken vanaf het eerste fluitsignaal.

De jongens spelen met mooi voetbal er worden ruimtes gezocht en overgespeeld de tegenstander weet niet zo goed wat er gebeurd en weten dan ook niet hoe ze hier mee om moeten gaan. Dat zie je doordat Bart de bal krijgt en deze mooi afgeeft aan Luuk en deze van afstand mooi binnen schiet 0-1! Dan gaat de bal mooi rond van Axel naar Rover en Bart maakt het af 0-2. GVV is het hier niet mee eens en maakt snel 1-2 en daarna tot onze verbazing neemt GVV uit vanaf de zijlijn en deze bal van afstand gewoon binnen rolt 2-2. De jongens laten het er niet bij zitten en er komen wat mooie 1-2tjes waar Preston ook een paar mooie kansen heeft waarvan 1tje vanuit de lucht in 1x op de slof net over de kruising gaat. Verder worden de andere kansen helaas niet beloond ze gaan net naast, over of op de paal maar dan is daar toch Bart en die maakt de 2-3. Dan is het rust en gaan we door de kou voor het eerst even naar de kleedkamer.

Hier wordt nog het nodige besproken en goed geluisterd door de gedreven mannen! Ze komen goed de kleedkamer uit maar Gameren is toch de gene die de gelijkmaker vindt door een eigen goal van Axel die hij probeert te blokken maar toch binnen tikt 3-3. Gelukkig maak hij zich boos en scoort binnen een korte tijd 3-4 en niet snel daarna maakt hij ook nog de 3-5. En dat smaakt bij iedereen naar meer ze blijven ook allemaal mooi voetballen en houden ook goed hun posities. Dan zorgt Daan dat hij goed aanspeelbaar is en deze bal ook weer doorgeeft aan Luuk die er de 3-6 van maakt. Wat Luuk kan, kan ik ook denkt Daan en dat heeft hij vorige week al laten zien door er 3 in te leggen en nu lukt het hem weer 3-7. Dan hebben we een time out nog even alle kopjes bij elkaar en zeggen wat er goed en slecht gaat de jongens willen het ook niet meer uit handen geven en daar doen ze ook alles aan. Het wordt zelf zo erg dat Luuk denkt dat hij mee mag keepen dus… hands dat wordt een penalty deze wordt heel netjes gestopt door Giel en die ook meteen voor een counter zorgt en de bal via Rover naar Daan gaat en de 3-8 binnen tikt . Dan is daar toch de goal van Preston met links nog wel hij wordt mooi weg gestuurd door Rover die helaas geen treffer heeft maar wel hard werkt op het middenveld.

De mannen hebben hard gewerkt ook tijdens de training en dat wordt beloond na zo’n mooie wedstrijd jongens top gewerkt! En verdient gewonnen! Het was een genot om naar te kijken!!

Op naar volgende week de Derby…