Helvoirt 4 - Jong Brabant 5 2-0

Jong Brabant 5 (zon)

24 maart 2019 10:00

H.J.M. (Huub) Glas

Na een mooie winst de vorige week uit bij ODC, vandaag de 6 punten wedstrijd tegen Jong Brabant. Via de app werd duidelijk dat we eindelijk op écht gras gingen spelen. Het 5e wilde de topper tegen Zwaluw op het kunstgrasveld afwerken en dachten kennen daar het voordeel uit te halen. Het 4e offerde zich op voor dit idee en speelde sinds jaren weer eens voor een ‘volle’ tribune. Dankzij rollen, prikken, en allerlei andere ingrepen was er sprake van een strakke grasmat, althans van een afstand. Maar dat mocht de pret niet drukken, spelen op gras blijft het echte gevoel geven. Dit geldt ook voor hamstring. Jong Brabant bleek een taaie ploeg die graag op de counter speelde. De wedstrijd bleef redelijk lang in evenwicht, de plegen deden niet veel onder voor elkaar. Ook op de ranglijst ontliepen ze elkaar niet veel. Uiteindelijk wist Helvoirt een gaatje te vinden in de verdedigingslinie van JB. Frankie P wist Alex B met een slimme bal te bereiken en laatstgenoemde kon volledig z’n snelheid benuttenen te scoren. De 2e helft volgde wat (risicovolle?) wissels. Helvoirt kreeg het dan ook wat lastiger maar bleef goed in de organisatie en de nu te houden. Haar horen was Ferry de enige die gevaar stichtte in de Helvoirt gelederen. Dit door een curieuze terugspeelbal die over de keeper en gelukkig ook net over de goal heenging. JB bleef energie steken om tot 1-1 te komen en Helvoirt had het daar wel moeilijk mee. Gelukkig wist Alex B kort voor tijd de 2-0 te scoren. Dit al vallend na een overtreding met z’n rechtste been. Het moet niet gekker worden. Hiermee was de wedstrijd gespeeld en konden de 3 punten opgeteld worden bij de 6 van de 2 vorige wedstrijden. Deze punten werden allemaal gehaald na het verlate uitje van het 4e. Een signaal om de volgende keer het uitje vroeger te plannen. Mogelijk hadden er dan al eerder meer punten binnengehaald geworden. Voorlopig zit het 4e in de lift en wordt er uitgekeken naar de uitwedstrijd tegen Audacia. Uit altijd moeilijk. Tot de volgende week. Houdoe.